Vânzările din Europa de vehicule hibrid cu baterii reîncărcabile la o sursă externă de energie (plug-in) le vor depăşi pe cele de vehicule hibrid standard până în 2019, urmând ca în 10 ani să ajungă la 1,2 milioane de unităţi pe an, relatează Automotive News.
Modelele plug-in au două motoare, unul pe benzină şi un altul electric, ca şi vehiculele hibrid standard, dar pot fi conectate la priză pentru reîncărcarea bateriilor, aşa cum se întâmplă în cazul vehiculelor care sunt dotate doar cu motor electric.
Creşterea rapidă va avea loc în condiţiile în care producători ca BMW, Volkswagen şi Volvo lansează noi şi noi modele care pot funcţiona cel puţin o parte din timp fără să emită noxe poluante, astfel încât să respecte normele europene mai stricte referitoare la dioxidul de carbon, care vor intra în vigoare în 2020.
Anul trecut, creşterea vânzărilor de hibrid-uri tradiţionale şi a celor care pot fi alimentate la priză a fost destul de modestă, de 8%, la 232.343 de unităţi, potrivit companiei de analiză a pieţei JATO Dynamics.
Dintre acestea, circa 40.000 au fost vehicule plug-in, iar restul hibrid-uri standard, cum sunt versiuni cu motoare pe benzină şi electrice ale modelelor Toyota Auris, Yaris şi Prius.
Raportul dintre vehiculele hibrid plug-in şi cele standard se va inversa spre sfârşitul deceniului, anticipează compania de cercetare a pieţei LMC Automotive.
LMC anticipează că vânzările de hibriduri convenţionale vor atinge 325.000 de unităţi în 2021, iar cele de modele plug-in 600.000, care vor urca la 1,2 milioane de unităţi în 2024.
Toyota Motor are o poziţie dominantă în Europa pe piaţa vehiculelor hibrid convenţionale, brandurile Toyota şi Lexus deţinând anul trecut o cotă de 72%. Marca Toyota a asigurat 58% din vânzările de hibrid-uri standard în 2014, cel mai vândut model fiind Auris, urmat de Yaris.
Vânzările combinate ale celor două tipuri de automobile au atins 110.000 de unităţi în 2014.
Restul modelelor hibrid aflate în topul celor mai bine vândute vehicule de acest tip din Europa au înregistrat scăderi anul trecut, cum ar fi Prius, cu un declin de 37%, atribuit de analişti cererii pentru modelul Auris.
Potrivit companiei Ford, care a început în acest an comercializarea unei versiuni hibrid standard a noului Mondeo, vânzările sunt deocamdată către cumpărători din oraşe. Grupul american anticipează ca doar 3% din vânzările modelului Mondeo în Europa să fie în varianta hibrid, în 2015.
Vânzările de vehicule hibrid plug-in în Europa vor devansa vânzările de hibrid-uri standard în 2019
27 aprilie 2015

Din aceeaşi categorie:
Cât de eficiente sunt maşinile electrice. Răspunde proprietarul a 42 de vehicule. „A fost cea mai bună decizie”
(17 februarie 2024)
56 vizualizări
Schimbări importante în legislaţie: toate camioanele trebuie echipate cu alcool tester şi cutie neagră
(28 ianuarie 2020)
50 vizualizări
Porsche vrea să intre pe încă 15 pieţe până în 2020
(15 octombrie 2013)
89 vizualizări
Apare Skoda Superb 3
(21 aprilie 2014)
139 vizualizări
Qoros 9 Sedan Concept, berlina chineză pentru segmentul premium
(20 iunie 2014)
137 vizualizări
Opel lansează prima maşină sub 10.000 de euro
(4 decembrie 2014)
1468 vizualizări
Incă o durere de cap pentru Volkswagen: Bolizii Lamborghini riscă să ia foc în mers
(20 februarie 2017)
190 vizualizări
Bentely a lansat modelul Continental GT
(1 septembrie 2017)
507 vizualizări
Icona Vulcano Titanium, supermaşina de 2,5 milioane de euro
(10 august 2016)
108 vizualizări
Peste 10.000 de autovehicule noi înmatriculate în România, în august; numărul autoturismelor, în creştere cu aproape 15%
(16 septembrie 2015)
37 vizualizări
Preţurile noului Duster în România. Cea mai ieftină variantă se vinde doar în Franţa
(24 noiembrie 2017)
87 vizualizări
Ferrari de catifea
(7 iulie 2013 - Cristina IANCU)
162 vizualizări
74 de vehicule electrice, înmatriculate în România în ultimul trimestru
(9 noiembrie 2017)
639 vizualizări
Dacia va lansa în viitorul apropiat o maşină electrică „şocant de accesibilă”
(13 ianuarie 2019)
283 vizualizări
De senzaţie! Cum poţi să păcăleşti radarul cu o…rochie
(19 august 2019)
219 vizualizări
Volvo intră pe fir în industria automobilelor electrice
(23 mai 2016)
68 vizualizări
În lupta cu poluarea şi încălzirea globală, unele oraşe interzic circulaţia maşinilor
(29 decembrie 2017)
556 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Industria serviciilor financiare trece printr-o transformare semnificativă,
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Istoria Atenei
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Cele mai periculoase destinaţii turistice pentru femei
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Fructele cu cele mai puţine calorii. Poţi să mănânci oricât, nu te îngraşi
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Lucruri inedite despre mere
Publicat la data de 28 martie 2025