BMW i3 electric a obţinut doar 4 stele din 5 la testele de siguranţă Euro NCAP. Modelul a scos un rezultat slab la testul de protecţie al pietonului şi mai multe sisteme de siguranţă active nu au funcţionat în parametri.
Hatchback-ul i3 cu petru uşi este primul model al BMW construit în mare parte din fibră de carbon şi a fost prezentat publicului în luna iulie a acestui an şi a întrat la vânzare în a doua jumătate a lunii noiembrie.
Conform standardelor EuroNCAP – instituţia europeană de testare a siguranţei automobilelor – BMW i3 a obţinut doar un scor de 57% la protecţia pietonală, din cauza conformaţiei botului, capotei şi durităţii montanţilor A, cei care susţin parbrizul. Modelul a obţinut un scor de 86% la protecţia pasagerilor şi 81% pentru protecţia copilului. În schimb, s-a comportat bine la protecţia laterală la impact şi punctat foarte bine la protecţia generală şi rezistenţa mai multor părţi ale caroseriei.
Sistemele de asistare a siguranţei au obţinut doar 55 de procente. Sistemul de control electronic al stabilităţii s-a comportat bine însă maşina s-a prezentat prost la sistemul de avertizare pentru uzul centurii pe locurile din spate. De asemenea, controlul electronic al vitezei nu a îndeplinit exigenţele EuroNCAP.
BMW îşi pune speranţe pe modelul de 34.950 de euro şi a atras deja peste 10.000 de comenzi. Deşi rezultatele la crash-teste nu sunt total negative dar pot pune întrebări asupra unor potenţiale probleme legate de siguranţă, un aspect privit cu foarte multă atenţie de clienţii din vestul Europei.
Reprezentanţii BMW declară că aceste concluzii sunt nedrepte, deoarece nu s-a ţinut cont de eforturile companiei pentru a spori securitatea prin instalarea unui sistem modern de frânare şi a numeroşi senzori. Aceştia au promis însă că vor studia rezultatele şi vor remedia aceste probleme. BMW ar fi cheltuit 2 miliarde de euro pentru dezvoltarea subgamei „i“, în cadrul mărcii. Următorul model, proiectat a fi lansat în primăvară este i8, un hibrid.