Aeroportul Băneasa din Nordul Capitalei se redeschide luni, pe 1 august, Directorul Companiei Aeroporturi Bucureşti, George Dorobanţu, la Radio România Actualităţi. Reluarea curselor comerciale (de linie) se face după 9 ani în care Aeroportul a fost închis pentru aceste zboruri şi a trecut printr-un program de modernizare a clădirilor şi a echipamentelor aeroportuare.
Trei companii sunt deja pregătite să înceapă cursele de linie şi charter pe Băneasa a precizat George Dorobanţu.
„Avem deja trei discuţii avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair care caută soluţii pentru a-şi creşte baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect care şi-a anunţat intenţia să opereze şi de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizaţi pentru Otopeni dar vor opera şi la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanţă. Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One pentru curse tip charter, Băneasa-Chişinău”, a declarat Dorobanţu.
Spre deosebire de Aeroportul Otopeni unde pasagerii trebuie să vină cu cel puţin două ore înainte de îmbarcare, la Băneasa timpul va fi chiar de sub o oră.
Compania aeriană AirConnect şi-a anunţat lansarea recent şi îşi propune să opereze curse aeriene şi zboruri tip charter. În spatele acesteia se află un fost director de la Blue Air, care în urmă cu nouă ani a fost implicat în cumpărarea Blue Air de la omul de afaceri Nelu Iordache, şi mai mulţi acţionari în directă legătură cu omul de afaceri Dorin Ivaşcu, care controlează Aeroportul Tuzla şi care a fost şef la birouri externe ale Tarom în perioada comunistă.
Sursa: www.economedia.ro