Capitala Norvegiei se poate mândri cu un record greu de egalat: o singură persoană şi-a pierdut viaţa într-un accident rutier în 2019, informează publicaţia Aftenposten.

 

Deşi are o populaţie de aproape 700.000 de persoane, Oslo nu a înregistrat niciun accident fatal în care să fi fost implicat un pieton, cu copil sau un ciclist pe durata întregului an.

 

După ce în 1975 Olso a înregistrat 41 de morţi, autorităţile locale au luat măsuri şi au reuşit să reducă treptat numărul victimelor. În capitala Norvegiei au fost introduse interdicţii de trafic, în special în zona centrală. Totodată, a fost încurajat mersul pe bicicletă, iar riscul de accidente între biciclişti şi şoferi a fost redus prin izolarea benzilor de bicicletă de cele destinate maşinilor. Totodată, a fost redusă limita de viteză.

 

Singurul accident mortal petrecut în capitala Norvegiei anul trecut a avut loc după un şofer a intrat cu maşina într-un gard.

 

România şi Bulgaria au cele mai periculoase şosele din UE

La nivel naţional, în Norvegia au existat 110 victime în 2019, însă niciun copil cu vârsta până în 15 ani nu a murit într-un accident rutier, potrivit datelor Administraţiei Drumurilor publice din Norvegia.

 

După vârful atins în 1970, de 560 de morţi, trendul a fost pozitiv şi numărul victimelor s-a redus treptat, atingând 110 victime la o populaţie de 5,3 milioane de locuitori.

 

Cele mai periculoase ţări din Uniunea Europeană în privinţa traficului rutier sunt România şi Bulgaria, care au în medie peste 90 de morţi la un milion de locuitori.

 

Norvegienii vor să elimine accidentele mortale

În 2002, guvernul Norvegian a adoptat planul "Vision Zero", în cadrul strategiei naţionale de transport pentru 2018-2029.

 

Vision Zero stă la baza tuturor măsurilor adoptate în Norvegia pentru a face drumurile mai sigure, iar scopul final este obţinerea unui sistem de transport în care nicio persoană să nu fie ucisă sau rănită grav.

 

Norvegia a reuşit să-şi reducă numărul de victime pe şosele reducând limita de viteză pe drumurile naţionale, introducând restricţii de circulaţie - în special în centrul oraşelor, extinderea benzilor de biciclete şi separarea acestora de benzile destinate maşinilor.

 

 

 

 

Sursa: www.digi24.ro