Turiştii ale căror curse aeriene sunt anulate sau înregistrează întârzieri mai mari de trei ore, primesc despăgubiri de până la 600 de euro.
Despăgubirile sunt acordate dacă avionul întârzie mai mult de trei ore, şi în funcţie de distanţa pe care urmează să călătorească. De exemplu, pentru un zbor pe o distanţă de 1.500 de km, turistul va primi o despăgubire de 250 de euro, între 1.500 şi 3.500 km, suma creşte la 400 de euro, iar pentru distanţe mai mari de 3.500 de kilometri, turistul va primi 600 de euro.
De asemenea, legislaţia europeană prevede acordarea de compensaţii financiare şi celor cărora le sunt pierdute bagajele sau ajung cu întârziere. Odată ajunşi la destinaţie, dar fără bagaj, pasagerii îşi pot cumpăra haine, urmând să ceară banii înapoi, după cum relatează stirileprotv.ro.
Dreptul de a primi despăgubiri este acordat indiferent dacă este vorba despre o călătorie pe o cursă de linie, una low cost, sau un avion charter închiriat de o agenţie de turism.
Pentru a primi compensaţii financiare, turişti afectaţi trebuie să se adreseze, în România, Centrului european al consumatorilor.
Ei trebuie să ştie însă că despăgubirile nu se acordă dacă întârzierile au fost provocate de situaţii excepţionale, ca de exemplu vremea nefavorabilă.