Două halbe de bere reprezintă un ”medicament” mai eficient împotriva durerii decât paracetamolul, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Greenwich, care avertizează totuşi că această băutură trebuie consumată cu moderaţie, informează independent.co.uk, citat de news.ro
Dacă vă doare capul, aveţi impresia că încăperea în care vă aflaţi se învârte şi stomacul vă dă senzaţia că ”se clatină”, ideea de a lua un analgezic pare una destul de bună.
Însă, potrivit unui nou studiu, există un remediu mai eficient.
Şi nu doar pentru starea de mahmureală - potrivit acestui studiu, două halbe de bere sunt mai eficiente în calmarea durerii decât un analgezic clasic.
Realizând o meta-cercetare, bazată pe 18 studii precedente, cercetătorii de la Universitatea Greenwich din Marea Britanie au descoperit că două halbe de bere pot să reducă intensitatea disconfortului fizic cu 25%.
Crescând concentraţia de alcool din sânge cu aproximativ 0.08%, această băutură oferă organismului ”o mică ridicare a pragului de rezistenţă la durere” şi, din acest motiv, contribuie la o ”reducere - între moderată şi consistentă - a intensităţii durerii”, afirmă autorii cercetării.
”Alcoolul este un analgezic eficient, care oferă o reducere relevantă din punct de vedere clinic a intensităţii durerii, fapt ce ar putea să explice folosirea eronată a alcoolului de acele persoane care suferă de dureri persistente, în pofida consecinţelor potenţial nocive ale acestei băuturi pe termen lung asupra sănătăţii”, au explicat autorii studiului.
Nu este clar deocamdată dacă alcoolul reduce durerea prin influenţarea receptorilor cerebrali sau prin diminuarea sentimentului de anxietate, făcându-i pe oameni să îşi spună că ”durerea nu mai este atât de puternică”.
”Alcoolul poate fi comparat cu medicamentele opioide precum codeina, iar efectele sale sunt mai puternice decât cele generate de paracetamol”, a declarat medicul Trevor Thompson, cercetător la Universitatea Greenwich din Londra şi coordonator al studiului.
”Dacă am putea să fabricăm un medicament care să nu aibă acele efecte secundare nocive, atunci am obţine o pastilă ce ar fi potenţial mai bună decât medicamentele care există în acest moment pe piaţă”, a adăugat profesorul britanic.
Totuşi, experţii au lansat şi un avertisment în această privinţă şi au spus că rezultatele noului studiu nu înseamnă că alcoolul este întotdeauna benefic, mai ales atunci când este consumat în exces.
Ghidul guvernamental de recomandări medicale din Marea Britanie a fixat limita maximă de consum la 14 unităţi de alcool pe săptămână, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei. Această cantitate echivalează cu şase halbe de bere pe săptămână sau cu şase pahare de 175 de mililitri cu vin.
Berea este un analgezic mai bun decât paracetamolul
30 aprilie 2017
(370 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Lapte de pasăre
(4 octombrie 2020)
277 vizualizări
Stufat de peşte
(4 aprilie 2015)
588 vizualizări
Salata de cartofi, o cină gustoasă
(21 iulie 2013 - Clara ION)
424 vizualizări
Churros
(19 septembrie 2013)
586 vizualizări
10 fructe şi legume la care trebuie să mănânci şi coaja. Pepenele roşu, printre ele
(23 iunie 2016)
594 vizualizări
40 de producători români, la cel mai mare târg internaţional de agricultură ecologică
(5 februarie 2014)
411 vizualizări
Usturoiul românesc merge la export, iar noi importăm usturoi contaminat!
(25 iulie 2017)
555 vizualizări
Produsele de patiserie, popcornul şi mezelurile vor dispărea de pe piaţă până în 2021
(7 mai 2019)
540 vizualizări
Alertă alimentară: Ouă contaminate cu o substanţă chimică periculoasă pentru oameni au ajuns în consum
(11 ianuarie 2019)
142 vizualizări
Beneficiile surprinzătoare ale consumului de banane
(22 ianuarie 2019)
312 vizualizări
Reţetă de 1 Decembrie: Fasole cu ciolan
(1 decembrie 2014)
389 vizualizări
Foie gras-ul a fost interzis in California
(9 ianuarie 2019)
126 vizualizări
Alimentul toxic din bucataria romanilor. Foarte multe gospodine NU stiu cat e de periculos
(21 octombrie 2020)
230 vizualizări
Alimente care trebuie ignorate când foamea este prea mare
(16 septembrie 2015)
113 vizualizări
Zece alimente pe care nu trebuie să le ţii în frigider
(29 martie 2015)
739 vizualizări
Proprietăţile neştiute ale dafinului
(2 octombrie 2014)
163 vizualizări
Yell Wolf Pub te aşteaptă cu „Meniul zilei”. Ştii să prepari „dovlecei umpluţi”?
(20 noiembrie 2014)
193 vizualizări
MENIUL de REVELION în lume: ce alimente aduc noroc în Anul Nou
Mai toate mâncărurile „tradiţionale” pentru noaptea dintre ani sunt gândite în raport
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
6 martie 2026

EURO = 5.0941 RON


USD = 4.3981 RON


GBP = 5.8664 RON

Top articole


























