Consumul de ardei iute poate contribui la scăderea mortalităţii, potrivit unei cercetări desfăşurate de oameni de ştiinţă de la University of Vermont din SUA, scrie UPI.com
Cercetarea a demonstrat faptul că se poate înregistra o reducere cu circa 13% a riscurilor de mortalitate, în special în cazul atacurilor de cord şi al comoţiilor cerebrale, la persoanele care consumă în mod regulat ardei iute.
Concluziile unui studiu anterior, efectuat în 2015 în China, indicau de asemenea o scădere a mortalităţii la persoanele care au consumat ardei iute sau plante similare.
Cercetătorii din cadrul Larner College of Medicine al University of Vermont au folosit pentru realizarea studiului informaţii din National Health and Nutritional Examination Survey (NHANES) de la peste 16.000 de americani pe o perioadă de circa 23 de ani. În urma centralizării datelor s-a descoperit că profilul persoanei care consumă în mod regulat ardei iute este bărbat, tânăr, caucazian sau americano-mexican, căsătorit, fumător, consumator de alcool, care mănâncă mai multă carne şi mai multe legume, cu un nivel al colesterolului HDL mai scăzut, venituri mai mici şi mai puţină educaţie.
Oamenii de ştiinţă au realizat o investigaţie suplimentară mediană pe parcursul a 18,9 ani şi au analizat rata mortalităţii şi cauzele deceselor participanţilor la studiu.
"Chiar dacă mecanismul prin care ardeiul iute poate întârzia mortalitatea este departe de a fi pe deplin explicat, canalele TRP (canale cu potenţial tranzitoriu de receptor), care sunt receptori primari pentru agenţi precum capsaicina (componenta principală din ardeiul iute) ar putea fi într-o anumită măsură responsabile pentru relaţia în cauză", indică cercetătorul Mustafa Chopan şi dr. Benjamin Littenberg, profesor de medicină la University of Vermont, conform unui comunicat de presă.
Potrivit cercetătorilor, beneficiile pentru sănătate ale ardeiului iute sunt datorate componentei principale — capsaicina, care este recunoscută pentru prevenirea obezităţii, reglarea fluxului sanguin coronarian, şi are proprietăţi antimicrobiene. Studiul a fost publicat în a doua săptămână a lunii ianuarie în revista de specialitate PLoS ONE.
Consumul de ardei iute poate contribui la scăderea mortalităţii
22 ianuarie 2017
- citeşte totul despre:
- ardei,
- iute,
- studiu,
- stiinta,
- mortalitate,
- investigatie
(224 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Inele de cartofi cu sos de iaurt
(19 iunie 2013)
164 vizualizări
Cozonac
(18 aprilie 2014)
139 vizualizări
Misterele ceaiului verde
(10 iulie 2013 - Clara ION)
400 vizualizări
Cum să alegi un pepene delicios
(17 iunie 2015)
572 vizualizări
Ghimbirul, sănătatea din bucătăria chinezească
(30 septembrie 2013)
203 vizualizări
Alimentele unei diete sănătoase
(12 iulie 2013)
273 vizualizări
Păstârnacul, leguma medicament care combate o mulţime de boli
(15 noiembrie 2014)
1243 vizualizări
Fructele care combat cancerul
(30 ianuarie 2017)
139 vizualizări
De ce trebuie să consumăm aloe vera
(12 mai 2015)
119 vizualizări
De ce nu trebuie să ţii pepenele în frigider. Toţi procedează greşit
(26 iulie 2022)
408 vizualizări
Berea este un analgezic mai bun decât paracetamolul
(30 aprilie 2017)
365 vizualizări
Alimente care nu sunt chiar atât de sănătoase
(29 aprilie 2017)
417 vizualizări
Afinele – micul deliciu plin de sănătate
(3 mai 2020 - Cristina IANCU)
295 vizualizări
Lucruri inedite despre mere
(28 martie 2025)
296 vizualizări
Trucuri geniale în bucătărie: Cum scapi de cele mai enervante probleme
(2 iunie 2019)
128 vizualizări
Ce nu ştiai despre ciocolată
(7 iulie 2013 - Cristina IANCU)
180 vizualizări
Retailerii incep retragerea brandului Nutella din supermarketurile din Italia
(14 ianuarie 2017)
239 vizualizări
MENIUL de REVELION în lume: ce alimente aduc noroc în Anul Nou
Mai toate mâncărurile „tradiţionale” pentru noaptea dintre ani sunt gândite în raport
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
6 martie 2026

EURO = 5.0941 RON


USD = 4.3981 RON


GBP = 5.8664 RON

Top articole


























