O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Poliţia a confiscat scuterele, la o expoziţie internaţională
(20 noiembrie 2013)
126 vizualizări
Dacia Duster facelift a fost lansat şi în Marea Britanie
(20 septembrie 2014)
87 vizualizări
Topul maşinilor care se strică cel mai rar
(27 iulie 2017)
591 vizualizări
Vânzările Dacia în Germania, în creştere
(5 ianuarie 2014)
68 vizualizări
SUV-ul Duster va fi asamblat şi în Indonezia
(23 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
106 vizualizări
Noul Nissan Navara (NP300), pregătit pentru lansarea în Europa
(26 august 2015)
51 vizualizări
Când pot fi depuse cererile pentru restituirea taxelor auto
(9 august 2017)
412 vizualizări
Hyundai Intrado Concept, o nouă direcţie
(26 februarie 2014)
72 vizualizări
De ce maşinile electrice trebuie să facă zgomot
(13 iunie 2018)
381 vizualizări
Noua Skoda Fabia: prima schiţă a noii generaţii
(19 iulie 2014)
97 vizualizări
Ford Mustang 2015, o ambiţie globală
(8 decembrie 2013)
339 vizualizări
Volkswagen Golf, preferata SH a românilor
(1 august 2013)
101 vizualizări
RAR: Numărul de vehicule introduse în parcul auto românesc a crescut în primele cinci luni cu 80%
(28 iunie 2017)
129 vizualizări
Cât costă să aduci o maşină din Germania dacă alegi să faci asta printr-o firmă de specialitate
(19 februarie 2020)
707 vizualizări
Povestea primei furgonete Dacia, maşina pe care puţini au văzut-o
(30 iunie 2017)
250 vizualizări
ATENŢIE! Cum se va face decontarea RCA de acum încolo
(7 noiembrie 2017)
465 vizualizări
Ziua în care au loc cele mai multe accidente
(27 august 2017)
341 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole