O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Amendă record pentru General Motors
(17 mai 2014)
88 vizualizări
Tesla va permite celorlalţi constructori auto să îi folosească patentele
(14 iunie 2014)
71 vizualizări
Cum porţi corect centura de siguranţă VIDEO
(15 aprilie 2015)
214 vizualizări
Seat îşi va construi propriul SUV într-o uzină Skoda
(8 iunie 2014)
85 vizualizări
RCA 2018. Cine va plăti mult mai puţin pentru asigurarea auto
(29 ianuarie 2018)
329 vizualizări
Noul Citroen C3 a fost prezentat oficial
(5 iulie 2016)
352 vizualizări
Noul Ford Mondeo a fost prezentat în avanpremieră în România
(7 septembrie 2014)
145 vizualizări
Revoluţie pe piaţa auto românească: Primul brand care renunţă la motoarele diesel
(6 ianuarie 2018)
1250 vizualizări
Tesla raportează livrări record de maşini în primul trimestru din 2017
(4 aprilie 2017)
62 vizualizări
Ce va face Apple pe piaţa automobilelor autonome
(31 iulie 2017)
50 vizualizări
Volkswagen pregăteşte maşina low-cost de 8.500 de euro
(28 mai 2014)
102 vizualizări
Uniunea Europeană ştia încă din 2013 de trucarea motoarelor
(27 octombrie 2015)
249 vizualizări
Londra impune noi taxe şoferilor de maşini diesel
(5 februarie 2017)
335 vizualizări
Surprize şi senzaţii tari la Salonul Auto Moto 2014
(29 martie 2014)
165 vizualizări
Volkswagen Passat GTE, o variantă hybrid plug-in
(29 septembrie 2014)
544 vizualizări
Peugeot 308 GTI este disponibil pe piaţa din România
(13 mai 2016)
270 vizualizări
Volvo recheamă în service, în România, peste 800 de maşini, din cauza unei defecţiuni ce poate declanşa un incendiu
(12 iulie 2019)
139 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole