O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Mazda dezvoltă componente din bioplastic
(13 decembrie 2014)
66 vizualizări
Atenţie, obligatoriu de astăzi! Sunt vizaţi toţi şoferii care circulă fără rovinietă
(7 mai 2018)
299 vizualizări
Germania vrea să ineterzică maşinile cu motoare pe benzină şi pe motorină
(12 octombrie 2016)
69 vizualizări
Mike Tyson îşi vinde maşina Ferrari F50 desenată de Pininfarina
(3 martie 2017)
356 vizualizări
Cu Dacia 1300 pe Route 66. Un braşovean vrea să străbată America de la un capăt la altul
(17 august 2016)
523 vizualizări
Preţurile maşinilor şi cel al benzinei scad de la 1 ianuarie 2016
(27 iunie 2015)
69 vizualizări
BMW vrea să echipeze modelele M cu tracţiune integrală xDrive
(15 ianuarie 2015)
62 vizualizări
Noul model Dacia Duster cu cutie automată de viteze va fi disponibil în România din februarie 2017
(18 noiembrie 2016)
78 vizualizări
Kia Sorento a ajuns la a treia generaţie
(31 august 2014)
100 vizualizări
Dawn este numele viitorului cabriolet Rolls Royce
(24 iulie 2015)
268 vizualizări
Autobuzul cu uşi de termopan de la Sofia!
(29 octombrie 2017)
750 vizualizări
Dacia Duster cu şenile, prezentă la Expoziţia pentru Apărare
(17 mai 2018)
570 vizualizări
Cea mai ieftină maşină de la Tesla e gata de drum
(11 iulie 2017)
547 vizualizări
Ce se întâmplă cu noul Cod Rutier, în 2020
(24 iulie 2019)
205 vizualizări
Succesul Dacia, elogiat de New York Times
(19 decembrie 2013)
84 vizualizări
Suedia deschide primul drum electrificat pentru încărcarea maşinilor electrice
(13 aprilie 2018)
253 vizualizări
Rowan Atkinson şi-a vândut McLarenul F1 pentru aproximativ 11 milioane de euro
(10 iunie 2015)
385 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole