În ultimii ani, au existat mai multe scandaluri legate de securitatea televizoarelor inteligente. Din păcate, creatorii lor continuă să facă bani de pe urma ta, prin trimiterea datelor personale la Facebook, Netflix şi nu numai.

 

Tot ce faci pe un televizor inteligent se înregistrează. Împreună cu locaţia ta exactă, acele date sunt puse la dispoziţia Netflix, Google, Facebook şi a numeroase agenţii de publicitate. Chiar şi atunci când smart TV-urile sunt inactive, colectează date. Informaţiile îngrijorătoare au fost confirmate de două studii recente publicate de cercetătorii de la Universitatea Northeastern şi Imperial College of London.

 

Experţii în securitate cibernetică au descoperit o serie stufoasă de televizoare inteligente, inclusiv modele populare de la Samsung sau LG, cât şi gadgeturi ca Roku sau Amazon Fire TV care îţi monetizează comportamentul din faţa TV-ului. Locaţia şi adresa ta IP sunt trimise de aceste dispozitive către Netflix, dar şi către agenţii terţe de publicitate. Nu contează nici măcar dacă ai un cont de Netflix.

 

În acelaşti timp, cercetătorii din spatele studiilor au descoperit că şi alte dispozitive inteligente, precum difuzoarele şi camerele de fotografiat smart trimiteau datele utilizatorilor către zeci de terţi, inclusiv Spotify şi Microsoft. Concluziile sunt de natură să sporească îngrijorarea cu privire la confidenţialitatea datelor utilizatorilor de pe internet, pe măsură ce dispozitivele inteligente inundă locuinţele.

 

Într-un studiu separat realizat de cei de la Universitatea Princeton, cercetătorii au ajuns la concluzia că mai multe aplicaţii de pe Roku şi FireTV trimit datele tale către terţi, precum Google. În contextul în care, anul trecut, 68% dintre gospodăriile americane aveau un dispozitiv smart TV în casă, problema este una mai serioasă decât pare la prima vedere.

 

Toate datele colectate de pe urma comportamentului tău din faţa TV-ului sunt monetizate prin folosirea de către terţi pentru a şti ce reclame să-ţi servească. „Amazon primeşte aproape jumătate din datele dispozitivelor testate, ceea ce înseamnă că Amazon poate deduce o mulţime de informaţii despre ceea ce faci cu diferitele dispozitive din casa ta”, a spus David Choffnes, informatician la Universitatea Northeastern şi unul dintre autorii lucrării. „De asemenea, pot avea multă vizibilitate în ceea ce fac concurenţii lor.”

 

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro