Platforma de socializare Facebook închide aplicaţia Paper, care, deşi a fost lăudată la început de critici, nu a reuşit să atragă un public larg care să o folosească, scrie theverge.com.

Aplicaţia a avut rolul de a transforma experienţa de bază a utilizatorului de Facebook într-un portal de citit ştiri, cu secţiuni ce puteau fi personalizate pe tematici de interes (politică, tehnologia, mâncare etc). Cei care au instalat aplicaţia au primit un mesaj în care erau atenţionaţi că aceasta nu va mai funcţiona după data de 29 iulie.

Aplicaţia a fost introdusă în ianuarie 2014 şi anunţa renaşterea în termeni de design a reţelei Facebook. Deşi reţeaua de socializare a ajuns la peste 1 miliard de utilizatori zilnici, Paper nu a reuşit să intre în top 1.500 al celor mai descărcate aplicaţii, potrivit companiei de cercetare App Annie. Aplicaţia nu a avut o versiune pentru sistemul de operare Android, iar ultima actualizare pentru sistemul iOS a fost oferită în martie 2015.

Potrivit celor de la Facebook, ideile de funcţionare ale aplicaţiei Paper au fost transferate către alte tipuri de aplicaţii ale Facebook, cea mai cunoscută fiind Instant Articles, modalitatea de încărcare rapidă a articolelor pe platforma de socializare pe care compania a introdus-o deja anul trecut.

”Scopul nostru cu Paper a fost să explorăm noi elemente de design interactiv pentru citirea şi interacţionarea cu acele materiale de conţinut de pe Facebook şi am învăţat cât de importante sunt aceste elemente pentru a oferi oamenilor o experienţă interesantă’‘, a transmis Facebook într-un mesaj pentru utilizatori.