Gigantul american a lansat o aplicaţie pentru realizarea cercetărilor de piaţă, recompensându-i financiar pe participanţi. Cea mai nouă aplicaţie Facebook, numită Viewpoints, este un instrument pentru realizarea cercetărilor de piaţă. Participanţii care completează sondajele şi răspund la întrebări pot câştiga bani.

 

 În funcţie de studiile la care au participat, utilizatorii primesc un anumit număr de puncte. Când se atinge un prag de puncte, primesc automat banii prin PayPal.

 

Deşi sistemul pe bază de puncte înseamnă că utilizatorii nu sunt plătiţi imediat după finalizarea unui studiu, cel puţin punctele acumulate nu expiră şi pot fi completate ulterior pentru a ajunge la un prag care aduce bani.

 

Prin studiile realizate, Facebook speră că poate înţelege mai bine ce-şi doresc utilizatorii săi, cum îşi poate îmbunătăţi produsele şi ce alte produse ar putea să mai lanseze.

 

Facebook nu este la prima aplicaţie de acest gen. Înainte a existat controversata Facebook Research, o aplicaţie care plătea adolescenţii pentru a le urmări toate acţiunile realizate pe dispozitivele mobile.

 

De data aceasta, Facebook explică care sunt implicaţiile folosirii aplicaţiei şi susţine că datele colectate nu vor fi vândute altor companii.

 

Viewpoints este disponibilă, deocamdată, doar în Statele Unite.

 

 

 

 

Sursa: www.profit.ro