Reţeaua de socializare Facebook a anunţat că va continua să implementeze măsuri prin care să reducă fenomenul de „fake news” şi să scadă numărul de articole cu titluri înşelătoare, din categoria clickbait.

Cea mai recentă măsură este aceea de a ascunde postările utilizatorilor care postează foarte des ştiri care dezinformează.

Cei de la Facebook spun că au făcut un studiu în urma căruia s-a tras concluzia că cei care postează de foarte multe ori pe zi, publică conţinut de o calitate slabă. Această măsură se va aplica pentru link-uri cu articole. Vor fi excluse videoclipurile, pozele, paginile şi etichetările.

Şi pe reţeaua de socializare Instagram, deţinută tot de Facebook, vor fi schimbări. Directorul Instagram, Kevin Systrom, a spus că a fost pus la punct un filtru care va bloca anumite „comentarii agresive despre conţinuturile publicate şi videoclipurile în direct”.

Pentru început, filtru va funcţiona pentru conţinutul în limba engleză. „Echipa noastră a învăţat sistemele noastre să recunoască anumite tipuri de comentarii agresive. (…) Acest instrument online va fi îmbunătăţit odată cu trecerea timpului, pentru ca voi să nu mai trebuiască să le vedeţi”, a mai spus Kevin Systrom.

În luna mai, Comisia Europeană a amendat Facebook cu 110 milioane de euro pentru că şi-ar fi încălcat promisiunea de a nu lega conturile utilizatorilor săi de cele ale aplicaţiei de mesagerie WhatsApp.

De asemenea, Facebook a mai primit o amendă de 150.000 de euro şi în Franţa, pentru că ar fi împiedicat companiile care îşi fac reclamă pe site să acceseze datele personale ale utilizatorilor.

Mai mult, aplicaţia WhatsApp a primit o amendă de 3 milioane de euro de la autorităţile italiene pentru că şi-ar fi obligat utilizatorii să accepte faptul că datele lor personale vor ajunge la Facebook.