Poţi să o clasifici liniştit ca o reţea socială pentru copii şi adolescenţi, dar în momentul în care a depăşit numărul de descărcări al Facebook, este imposibil de ignorat.

 

Deşi s-ar putea să fi auzit de TikTok, în funcţie de vârsta pe care o ai, este foarte probabil să nu o fi folosit niciodată. Nu ai instalat-o, iar singura ta interacţiune cu reţeaua socială este prin intermediul unor clipuri marcate cu filigram TikTok pe care le-ai văzut pe Instagram sau Facebook.

 

Partea uimitoare este însă că TikTok s-a bucurat de curând de 1,5 miliarde de descărcări, conform unui studiu publicat de SensorTower Analytics. Cu această cifră, aplicaţia reţelei sociale a intrat în top trei cele mai descărcate aplicaţii din secţiunea non-gaming pentru anul curent.

 

Creată de chinezi, această aplicaţie este fascinantă pentru foarte mulţi tineri şi, aproape prin surprindere, a devenit cea mai interesantă alternativă la Facebook. Mai mult decât atât, în topul celor mai populare aplicaţii din anul curent, a depăşit Facebook şi Instagram, chiar dacă este precedată de WhatsApp şi Messenger.

 

TikTok s-a lansat în urmă cu doar trei ani, în 2016, un detaliu care face ca performanţa sa să fie şi mai impresionantă. Doar în trimestrul trei al acestui an, s-a bucurat de 176,5 milioane de descărcări noi pe Android sau iOS. În practică, aplicaţia este şi mai populară decât atât, dar studiul nu i-a în calcul download-urile de pe magazinele virtuale terţe care sunt foarte populare în China.

 

Primul miliard de descărcări a fost depăşit în luna februarie a acestui an şi, în aproximativ 7 luni ulterioare, a depăşit alte 500 de milioane de descărcări. Cea mai mare popularitate, în mod surprinzător, o are în India, unde a înregistrat 466.8 milioane de descărcări în 2019. China se află pe locul 2 cu 173,2 milioane de download-uri, iar SUA este pe poziţia a treia cu 123,8 milioane.

 

Aplicaţia este şi foarte profitabilă, cu 115,3 milioane de dolari cheltuite in-app în 2019.

 

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro