Campania pentru alegerile europarlamentare din 2014 va costa 16 milioane de euro. O treime din această sumă va fi alocată promovării temelor europene şi activităţii Parlamentului European prin intermediul social media. Campania, care se va desfăşura în toate cele 28 de state membre, va avea patru etape, relatează AFP.
Prima etapă a fost demarată marţi prin prezentarea sloganului alegerilor: "Acţionează. Reacţionează. Decide". Această fază îşi propune să explice noile puteri ale Parlamentului European, stipulate în Tratatul de la Lisabona, şi modul în care acestea îi influenţează pe europeni.
Faza a doua, care se va derula între octombrie 2013 şi februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale - economia, calitatea vieţii, locurile de muncă , banii şi UE în lume. Etapa a treia, care înseamnă campania electorală propriu-zisă, va începe în februarie 2014.
După alegeri (22-25 mai 2014), faza finală a campaniei de informare se va concentra pe noul Parlament European, pe alegerea noului preşedinte al Comisiei Europene şi pe inaugurarea viitorului Executiv.