Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a declarat, miercuri, după o întrevedere online avută cu reprezentanţi ai retailerilor, că magazinele îşi vor informa clienţii care este capacitatea lor.
"Mai aşteptăm până la prânz mâine feedback din partea lor şi alte propuneri dacă mai există, urmând să luăm o decizie mâine, în jurul prânzului. Ce am discutat până acum şi a rămas agreat - o măsură de informare în primul rând şi anume clienţii să fie informaţi care este capacitatea fiecărui magazin, indiferent că este mare sau mic. Am tras concluzia că anumite magazine fac lucrul acesta, alte magazine nu. Cei mici, de regulă, nu au reuşit să facă lucrul acesta, dar urmează să se întâmple şi anume fiecare magazin să anunţe care este capacitatea maximă", a spus Alin Stoica.
Potrivit prefectului, capacitatea va fi calculată diferit, în funcţie de mărimea magazinului, cele mari aplicând cota de 7 metri pătraţi pentru fiecare client, iar cele mici regula de distanţare de 2 metri.
El a afirmat că măsura legată de accesul în magazine limitat la numărul coşurilor este mai flexibilă, reprezentând una dintre opţiunile pe care le au la dispoziţie retailerii.
"Unele magazine, în special cele mici, ar putea să prefere o astfel de soluţie, magazinele mari au obiecţiuni întemeiate (...) legate de dinamică, de faptul că ei, de exemplu, îşi dezinfectează coşurile permanent (...) de faptul că sunt clienţi care preferă să meargă cu două coşuri, clienţi care preferă să intre fără coş şi atunci, ca să evite lucrul acesta, ei vor să pună în practică alte măsuri, de exemplu contoare electronice sau mecanice", a spus Alin Stoica.
Potrivit acestuia, în momentul în care se va atinge capacitatea maximă, clienţilor nu li se va mai permite să intre în magazin.
"Cei care au deja aceste contoare electronice puse în funcţiune le vor menţine, ceilalţi vor avea doar obligaţia de a afişa care este numărul maxim de clienţi şi cu siguranţă, la momentul în care se va umple magazinul, vor opri clienţii şi vor permite accesul doar pe măsură ce vor ieşi alţi clienţi", a afirmat prefectul Capitalei.
Orban, despre pieţe! De ce au fost ÎNCHISE
Potrivit acestuia, reprezentanţii retailerilor au spus că, din experienţa pe care au avut-o până în prezent, clienţii sunt în mare parte responsabili şi nu au avut probleme deosebite cu aceştia privind respectarea măsurilor de protecţie sanitară.
Întrebat dacă se înregistrează o rată mare de infectare de COVID-19 în magazine, prefectul a răspuns: "Nu am informaţii de acest gen, că ar fi infectări mari în magazine. Acesta a fost şi un subiect de discuţie cu retailerii, care mi-au spus că, din ce experienţă au avut dumnealor, rata de infectare pe personalul propriu e destul de mică (...), însă nu e vorba neapărat despre modul în care sunt respectate regulile sanitare acolo, ci despre interacţiunile pe care oamenii le au în general în momentul în care sunt deschise în general afacerile, magazinele şi aşa mai departe, pentru că sunt două măsuri: măsura de limitare a accesului din casă şi măsura de limitare a activităţilor economice (în weekend - n.r.). Ambele măsuri duc la limitarea duratei şi frecvenţei interacţiunii între oameni care în mod normal nu se întâlnesc. Dacă reuşim să limităm durata şi frecvenţa interacţiunii, reuşim să limităm răspândirea virusului", a spus Alin Stoica.
Potrivit acestuia, reprezentanţii retailerilor au atras atenţia că după Florii este posibil să se producă aglomerări, având în vedere apropierea Paştelui, ca atare au formulat propunerea ca din 25 aprilie Guvernul să mărească programului de lucru al magazinelor. El a precizat că va transmite cererea lor Executivului.
Alin Stoica a precizat că măsurile discutate cu reprezentanţii retailerilor se aplică deja, existând obligativitatea ca fiecare magazin să respecte o "limită de încărcare". "Ce am discutat cu dumnealor a fost modul în care această măsură se aplică şi am căutat ca împreună să aducem nişte clarificări şi nişte soluţii concrete", a spus prefectul Capitalei.
El a adăugat că, dacă vor fi informaţii că nu se respectă aceste reguli, vor fi efectuate controale.
Sursa: www.dcbusiness.ro