“Ne-am angajat că vom duce la 30 martie legea în Parlament. Ca urmare, până atunci, trebuie să avem aceste elemente de referinţă pe care să le punem şi pe care să creionăm legea. Mi-aş dori să nu fie o lege stufoasă, să fie o lege mai puţin stufoasă, mai clară din punct de vedere al obiectivelor şi să lase la legislaţia subsidiară de metodologii, regulamente ceea ce este de competenţa regulamentelor şi a metodologiilor”, a anunţat Ecaterina Andronescu la Digi 24, citată de Agerpres.

 

Amintim că acesta este termenul asumat de Guvernul Dăncilă în faţa sindicatelor din învăţământ, prin acordul semnat cu ocazia Centenarului.

Edupedu.ro a prezentat în exclusivitate, la final de noiembrie, calendarul promisiunilor făcute de Executiv în faţa sindicatelor.

Marius Nistor, liderul Federaţiei Sindicale ”Spiru Haret”, a declarat la acea vreme pentru Edupedu.ro că în acord “există o condiţie foarte clară de realizare a unui pachet legislativ respectiv o lege a învăţământului preuniversitar, o lege a învăţământului superior şi statutul personalului didactic. Aceste legi au ca termen de adoptare de către Guvern data de 31 martie, dacă nu mă înşel, iar până la sfârşitul lunii iunie ele vor trebui adoptate de Parlamentul României.”

Ecaterina Andronescu, ministru al Educaţiei pentru a patra oară, a declarat luni seară, la Digi 24, că susţine examen la clasa a X-a.

 

“Învăţământul obligatoriu nu se termină la clasa a opta. Învăţământul obligatoriu se termină după clasa a X-a. Teoretic, acolo ar trebui să avem o evaluare, să ştim că am încheiat ciclul învăţământului obligatoriu. De ce nu avem? Pentru că, aşa cum ştiţi, după clasa a opta sau evaluarea de la clasa a opta, ca o moştenire a capacităţii, a examenului de capacitate, ne asigură separarea spre liceu sau şcoli profesionale, aceasta este, să spunem, argumentaţia evaluării de la clasa a opta. Dacă se va accepta, pentru că, fără îndoială, o vom pune în dezbatere publică. Şi dacă va fi acceptată o asemenea evaluare, ce beneficii ar aduce ea? Examenul de bacalaureat nu va mai reprezenta materia pe patru ani de zile, care sunt anii de liceu, ci pe ultimii doi ani de zile, deci, am uşura examenul de bacalaureat prin această evaluare. Nu ştiu dacă va rămâne sau nu, după opinia mea, va fi un sprijin pentru cei care trec printr-o asemenea etapă”, a spus Andronescu, citată de Agerpres.

 

În ceea ce priveşte răzgândirea cu reducerea numărului de ore, Ecaterina Andronescu – cea care a tăiat prevederea pe care acum o repune în lege – a declarat:

 

“Foarte multe legi se întorc la reexaminare. Aceasta nu este ordonanţa guvernului, este o iniţiativă legislativă pe care preşedintele are dreptul să o trimită la reexaminare. Ce va decide Camera şi apoi Senatul este decizional, ministerul va aplica. Mi se pare foarte normal să respectăm dreptul Legislativului de a pronunţa legi şi de a se pronunţa asupra legilor şi dreptul ministerului sau obligaţia ministerului de a aplica. În Legea 1 din 2011 a existat această prevedere, adică sunt 20 de ore pentru ciclul primar, 25 de ore pentru ciclul gimnazial şi 30 de ore pentru ciclul liceal. De ce le-am modificat ? Pentru că ele creau o inflexibilitate. Aveai nevoie de o oră în plus în clasa a şasea, să spunem, sau a opta – nu puteai să depăşeşti cele 25 de ore. Actuala variantă a acestei iniţiative legislative asigură mai multă flexibilitate pentru că spune în medie 25 de ore, adică poţi să pui la clasa a cincea mai puţine ore, aşa cum este şi normal, pentru că sunt copii la 11 ani şi poţi să pui la clasa a opta ceva mai multe ore, 28 de ore sau chiar 30 de ore, pentru că au 14 ani şi au altă capacitate de a se adapta la acest program mai încărcat pe care îl presupune şcoala”.

 

În ceea ce priveşte riscul ca anumiţi profesori să rămână fără serviciu în urma reducerii numărului de ore, Andronescu a răspuns că “legea spune că orele trebuie să fie folosite pentru predare, pentru evaluare, dar şi pentru asigurarea temelor sub supravegherea profesorilor. Deci, dacă cineva nu va mai avea o oră de predare şi va avea o oră în care stă cu elevii să rezolve temele de acasă, eu cred că acest lucru nu trebuie nimeni să îl considere ca nepotrivit şi, dimpotrivă, o contribuţie la ce trebuie să dea şcoala drept rezultat”, relatează agenţia citată.

 

 

Sursa: www.edupedu.ro