Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a anunţat că la nivelul instituţiei a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona situaţia generată în data de 24 martie, de blocarea temporară Canalului Suez şi a circulaţiei navelor de transport pentru animale.
ANSVSA a anunţat că, din 24 martie, a fost oprită autorizarea navelor de transport pentru animale să părăsească România, dacă acestea trebuie să traverseze prin Canalul Suez. Pe de altă parte, 11 nave încărcate în Portul Constanţa se aflau, deja, în drum spre Canalul Suez.
“S-au întreprins demersuri pentru a se afla informaţii despre localizarea a 11 nave încărcate în portul Constanţa cu animale destinate exportului către ţări din Golful Persic, care se află în drum spre Canalul Suez.
Au fost contactaţi reprezentanţii transportatorilor care au dat asigurări că la bordul navelor există suficientă hrană şi apă pentru următoarele zile şi că au identificat surse de suplimentare în cazul în care deblocarea canalului durează mai mult timp.
De asemenea, aceştia au informat că niciuna dintre nave nu se află angrenată în Canalul Suez, cinci dintre acestea se află în Marea Egee şi restul în Marea Mediterană, aflate în aşteptarea deblocării canalului.Se analizează şi opţiunea debarcării animalelor în alte porturi, aflate în apropiere, în cazul în care situaţia o impune.
ANSVSA a anunţat că, din 24 martie, a fost oprită autorizarea navelor de transport pentru animale să părăsească România, dacă acestea trebuie să traverseze prin Canalul Suez. Pe de altă parte, 11 nave încărcate în Portul Constanţa se aflau, deja, în drum spre Canalul Suez.
“S-au întreprins demersuri pentru a se afla informaţii despre localizarea a 11 nave încărcate în portul Constanţa cu animale destinate exportului către ţări din Golful Persic, care se află în drum spre Canalul Suez.
Au fost contactaţi reprezentanţii transportatorilor care au dat asigurări că la bordul navelor există suficientă hrană şi apă pentru următoarele zile şi că au identificat surse de suplimentare în cazul în care deblocarea canalului durează mai mult timp.
De asemenea, aceştia au informat că niciuna dintre nave nu se află angrenată în Canalul Suez, cinci dintre acestea se află în Marea Egee şi restul în Marea Mediterană, aflate în aşteptarea deblocării canalului.Se analizează şi opţiunea debarcării animalelor în alte porturi, aflate în apropiere, în cazul în care situaţia o impune.
Precizăm că fiecare navă de transport pentru animale se încarcă suplimentar cu 25% apă şi furaje peste cantitatea estimată pentru durata călătoriei, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1/2005/CE.
Menţionăm că toate navele de transport pentru animale autorizate dispun de instalaţii de desalinizare, asigurându-se astfel apa potabilă necesară”, a anunţat ANSVSA.
Pentru a preveni îmbarcarea de noi transporturi de animale, care utilizează Canalul Suez ca rută de transport, până la deblocarea acestuia, au fost notificate Direcţiile Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor judeţene să informeze, în regim de urgenţă, operatorii economici care desfăşoară activităţi de export de animale către ţările din zona Golfului Persic, că acestea sunt temporar suspendate, până la deblocarea zonei, a mai anunţat sursa citată. Exporturile de animale din România se desfăşoară în continuare, transporturile de animale care utilizează alte rute nu sunt afectate.
ANSVSA precizează că este în permanent contact cu reprezentanţii transportatorilor şi ai operatorilor economici pentru a fi la curent cu desfăşurarea evenimentelor şi a interveni unde este cazul.
Nava Evergreen, cu o lungime de 400 de metri, e eşuat de-a latul Canalului Suez, blocând total traficul maritim pe una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume. Aproximativ 15% din traficul mondial maritim tranzitează canalul. În prezent, iar sute de nave aşteaptă să treacă prin calea navigabilă după eliminarea blocajului. Eforturile de dislocare a navei de containere au avut un prim efect abia sâmbătă, când a fost posibilă mişcarea pupei şi a cârmei, dar nu este clar când va putea fi eliberat canalul, a anunţat presa internaţională.
Pentru a preveni îmbarcarea de noi transporturi de animale, care utilizează Canalul Suez ca rută de transport, până la deblocarea acestuia, au fost notificate Direcţiile Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor judeţene să informeze, în regim de urgenţă, operatorii economici care desfăşoară activităţi de export de animale către ţările din zona Golfului Persic, că acestea sunt temporar suspendate, până la deblocarea zonei, a mai anunţat sursa citată. Exporturile de animale din România se desfăşoară în continuare, transporturile de animale care utilizează alte rute nu sunt afectate.
ANSVSA precizează că este în permanent contact cu reprezentanţii transportatorilor şi ai operatorilor economici pentru a fi la curent cu desfăşurarea evenimentelor şi a interveni unde este cazul.
Nava Evergreen, cu o lungime de 400 de metri, e eşuat de-a latul Canalului Suez, blocând total traficul maritim pe una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume. Aproximativ 15% din traficul mondial maritim tranzitează canalul. În prezent, iar sute de nave aşteaptă să treacă prin calea navigabilă după eliminarea blocajului. Eforturile de dislocare a navei de containere au avut un prim efect abia sâmbătă, când a fost posibilă mişcarea pupei şi a cârmei, dar nu este clar când va putea fi eliberat canalul, a anunţat presa internaţională.