Recuperatorii au voie sa ii contacteze doar de două ori pe saptămână şi numai la ore rezonabile.

Masurile nu au însă putere de lege, ci apar intr-un cod de conduita, lansat saptamana aceasta si asumat de majoritatea companiilor care se ocupa cu recuperarea de creante.

Potrivit acestui cod de conduita, de acum incolo, agentii ii vor putea contacta pe datornici doar de doua ori pe saptamana.

De luni pana vineri intre 8 dimineata si 9 seara. Iar sambata intre 9 dimineata si 14. In plus cei care ii suna pe datornici sau le bat la usa, trebuie sa le vorbeasca frumos, nicidecum sa ii hartuiasca ori sa ii ameninte.

De asemenea, plicurile trimise prin Posta nu vor mai avea insemnari care sa indice ca scrisoarea este despre o datorie a destinatarului.

In prezent activitatea de recuperare a datoriilor nu este reglementata, iar la ANPC reclamatiile curg. Numai anul acesta s-au inregistrat 100.

Marius Alexandru Dunca, presedinte ANPC: "Ei suna, recuperatorii de creante, suna si la ore tarzii: la ora 12 noaptea, la ora 10 noaptea, suna vecinii, afis in fata blocului, sunat angajatorul, angajatorul ca sa il intimideze pe angajat ca sa isi plateasca darile."

Cei de la Protectia Consumatorului vor sa propuna o lege care sa stipuleze clar cat de departe pot merge recuperatorii de creante.

PRO TV