Poşta Română nu mai vinde plicuri din cauză că nu are nici acum case de marcat, deşi legea prevede acest lucru pentru toţi comercianţii, de aproape şase luni.
„Criza plicurilor” a început în luna martie, când s-a modificat legislaţia privind casele de marcat. Atunci, oficialii Poştei Române anunţau că terminalele vor trece printr-un update tehnic care va dura cel mult două săptămâni. De atunci însă au trecut şase luni.
Aşa că, acum, compania de stat mai vinde doar divese servicii de curierat şi timbre. Ministerul Comunicaţiilor a încercat să rezolve problemele de la Poşta Română, însă fără succes. Soluţia aleasă – privatizarea - a eşuat lamentabil. În 2013, când a avut loc prima încercare, nici măcar un investitor nu a cumpărat caietul de sarcini.
Compania are acum în jur de 24.000 de angajaţi. La finalul lui 2013, avea şi datorii de 778 milioane de lei, dar ulterior, ar fi trecut pe profit, potrivit autorităţilor. Ministrul Comunicaţiilor a anunţat că discuţiile cu un potenţial investitor interesat de Poşta Română ar urma să fie finalizate până la finalul lunii.