Agenţiile de turism estimează că în acest an numărul românilor care vor opta pentru croaziere va creşte cu 12-15% faţă de anul trecut.
Ioan Băsea, directorul croaziere.net spune că anul acesta vinde mai mult, însă la preţuri mai mici, şi asta pentru că 70% din totalul de croaziere vândute sunt cele pe Marea Mediterană, cele mai căutate de turiştii români, dar şi cele mai ieftine. Băsea speră ca anul acesta să vândă în total 5.000 – 5.500 de locuri.
„Aceste croaziere sunt mai accesibile şi se ajunge mai uşor cu o companie aeriană low-cost, însă sunt şi turişti, la a patra, a cincea croazieră, care încep să ceară cu mai mult curaj şi pachete pe partea de lux. Acest trend a început în 2012, iar explicaţia este simplă. Inclusiv liniile de lux oferă promoţii. Şi ca să vă dau un exemplu, ce se vindea acum doi-trei ani la 8.000 – 10.000 de euro, croazieră de zece zile pentru două persoane, acum se găseşte şi la 4.000 – 5.000 de euro”, a declarat pentru economica.net, Ioan Băsea, directorul croaziere.net.
Aerotravel Lufthansa estimează că anul acesta va vinde croaziere pentru mai mult de 3.000 de persoane. Şi în acest caz, cele mai căutate croaziere sunt cele pe Marea Mediterană, urmate de cele în capitalele baltice, apoi de cele în Fiordurile Norvegiene.
"Estimăm o creştere cu 50% a numărului de turişti pe acest segment. Croazierele sunt un produs turistic ce câştigă de la an la an tot mai multa cotă de piaţă. Turiştii români şi-au schimbat percepţia asupra acestui produs turistic şi au înţeles că este un produs ce oferă o experienţă completă de călătorie la preţuri avantajoase", a declarat pentru economica.net Mihai Grigoraş, Aerotravel MSC Cruise Coordinator.
Sursa: economica.net