Tot mai multe companii se văd nevoite să-şi reducă oferta de produse din cauza crizei lanţului de aprovizionare, provocate de deficitul de şoferi de camioane. McDonald’s a anunţat săptămâna aceasta că a scos din lista sa de produse milkshake-urile şi alte băuturi pe bază de lapte, în restaurantele sale din Anglia, Scoţia şi Ţara Galilor. Compania precizează că problemele legate de lanţul de aprovizionare îi afectează 1.250 de puncte de vânzare.

 

De asemenea Nando’s a fost nevoit să închidă aproximativ 50 de restaurante din cauza lipsei produselor din pui. Richard Walker, director general al Iceland Foods, spune că s-a confruntat cu anularea comenzilor pentru pâine la aproximativ 100 de magazine, iar livrările de băuturi răcoritoare au scăzut cu 50%. Şeful reţelei de supermarketuri Co-op, Steve Murrells, subliniază că actuala lipsă de alimente este “cea mai gravă pe care a văzut-o vreodată”.

 

Asociaţia rutieră de transport (RHA) estimează că în Marea Britanie există un deficit de peste 100.000 de şoferi de camioane, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000. Datele Biroului britanic de Statistică (ONS) privind forţa de muncă din al doilea trimestru arată că 14.000 de şoferi de camioane din UE şi-au părăsit locurile de muncă din Marea Britanie până în iunie 2020, dar doar 600 s-au mai întors până în iulie 2021.

 

“Crăciunul este după colţ, iar în comerţul cu amănuntul începem să construim stocuri încă din septembrie, pentru o perioadă extrem de importantă a anului. Avem multe mărfuri de transportat de acum până la Crăciun, iar un lanţ de aprovizionare puternic este vital pentru toată lumea. Motivul pentru care tragem un semnal de alarmă acum este că am avut deja anulat un Crăciun în ultimul moment şi nu mi-ar plăcea ca acesta să fie şi el problematic“, a spus Richard Walker.

 

Walker consideră că această situaţie nu este ”o consecinţă inevitabilă” a normelor de imigrare post-Brexit ale UE, ci o ”rană auto-provocată de eşecul guvernului de a aprecia importanţa şoferilor şi munca pe care o fac”. Deficitul de şoferi de camioane a fost cauzat de o combinaţie de reguli de imigraţie post-Brexit, de restricţii impuse odată cu pandemia şi de măsuri privind autoizolarea. De asemenea, sunt voci care spun că, în plus, lanţurile de magazine nu îi stimulează destul pe angajaţii britanici. ”Trebuie să recrutăm mai mult pe plan intern, dar va dura. Între timp, ar trebui să includem şoferii străini pe lista lucrătorilor calificaţi”, mai spun proprietarii de magazine. Şi Asociaţia britanică de procesare a cărnii a avertizat că producţia riscă să fie blocată de lipsa personalului.

 

 

 

Sursa: www.biziday.ro