Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amendat „Acces Direct“, difuzată de Antena 1, cu o sumă record, pentru telenovela „Vulpiţa“.
CNA a amendat Antena 1 cu 100.000 de lei pentru telenovela „Vulpiţa“ de la „Acces Direct“, care a fost reclamată de telespectatori.
Radu Herjeu, membru CNA, a anunţat pe pagina sa de Facebook că sancţiunea a fost votată în unanimitate (9 voturi), iar amenda este cea maximă care se putea da pentru articolele încălcate, respectiv protecţia minorilor şi respectarea demnităţii umane.
„Pentru încălcarea legii în mod grav şi repetat (multiple articole privind protecţia minorilor şi respectarea demnităţii umane), în emisiunile Acces Direct din perioada 13.01-6.02, şi ţinând cont de antecedentele numeroase, am propus sancţionarea postului Antena 1 cu 100.000 de lei (maximul pentru articolele din cod invocate). Amenda a trecut cu 9 voturi (unanimitate)“, a scris Herjeu.
„Ce am văzut aici este un spectacol al degradării umane“, a declarat Dorina Rusu, potrivit Pagina de Media, după ce membrii CNA au urmărit astăzi ore bune cu fragmente din emisiunea „Acces Direct“.
Cine este „Vulpiţa“ şi cum a început totul Cazul „Vulpiţa“ a ajuns pe masa CNA după un val de plângeri venite din partea telespectatorilor.
„Telenovela“ a început în urmă cu o lună, când Veronica Stegaru, din Vaslui, acuza faptul că a fost răpită şi violată, pentru ca ulterior să se descopere că lucrurile nu au stat chiar aşa. De atunci, soţii Stegaru din Vaslui şi-au expus zilnic viaţa în direct, cu lux de amănunte, inclusiv sexuale, totul în emisiunea „Acces Direct“, de la Antena 1. Mai mult, cei doi au ajuns în Parlament şi au fost primiţi în Comisia de Agricultură, aspect ce a trecut drept ştire la Antena 3.
Telespectatorii au reclamat la CNA emisiunea, acuzând postul că promovează analfabetismul, prostia, incultura şi lipsa de profesionalism, dar şi că profită de pe urma acestor oameni, exploatându-i pentru audienţă. Şi reacţiile membrilor CNA au fost extrem de dure. Dorina Rusu a afirmat că programul este „pornografie în toată regula“ şi nu are nicio legătură cu interesul public.
Mirela Vaida: „Fără ipocrizie!“ De celalată parte, reprezentanţii Antenei 1 au fost cinici şi au folosit ca principal argument faptul că sunt post comercial, prin urmare urmăresc audienţa, iar posturile concurente fac la fel. Şi Mirela Vaida, prezentatoarea „Acces Direct“ a comentat cazul şi a explicat că emisiunea este lider de audienţă de mai bine de o lună, iar atât timp cât milioane de oameni vor continua să urmărească „telenovela Vulpiţa“, ea va merge mai departe.
În plus, spune Mirela Vaida, care îndeamnă oamenii să „renunţe la ipocrizie“, emisiunea nu-şi propune să ofere exemple şi să educe copiii, ci are un singur scop asumat: audienţa.
Sursa: www.adevarul.ro