Primul autobuz electric testat timp de aproape o lună pe un traseu al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, cel al liniei 104, a reuşit să traverseze Transfăgărăşanul cu o singură încărcare a bateriei, potrivit iniţiatorilor acţiunii, Anadolu Automobil Rom.
Autobuzul SOR a ajuns la Cabana Bâlea Lac cu peste 20% din baterie, iar pentru coborâre a încărcat bateriile la peste 60% pentru a ajunge la Sibiu. La oprirea pentru încărcare mai avea aproape 30% din acumulator disponibil.
Traseul a fost unul destul de dificil, în condiţiile în care printre obstacolele din trafic s-au aflat vehicule care transportau lemn, dar şi nerăbdarea altor şoferi care nu respectau vitezele legale. La volanul autobuzului s-a aflat unul dintre şoferii cu experienţă ai RATB, Vener Rus.
Autobuzul SOR EBN 10.5, fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia, este dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium-ion. Autovehiculul are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie extra-urbană de 250 de kilometri.
După traversarea Transfăgărăşanului, autobuzul a continuat programul de teste în Timişoara, Arad, Lugoj, Oradea şi alte câteva oraşe din zona de nord-vest a ţării.
La jumătatea lunii martie din acest an, autobuzul electric SOR a fost testat pe străzile din Bucureşti, pe traseul liniei 104 între ‘Cora Pantelimon’ şi ‘Piaţa Operei’.