Toate unităţile de alimentaţie publică în care se servesc peste 180 de porţii de mâncare pe zi sunt obligate de acum să le propună clienţilor să ia acasă ceea ce nu au consumat, în ambalaje create în acest scop şi numite de obicei „doggy bags”, relatează directmatin.fr. Măsura face parte dintr-un plan mai vast de reducere cu 50% a risipei alimentare.

Practica este obişnuită în ţările anglo-saxone, de unde provine termenul „doggy bags”, cu referire la pretextul invocat de clienţi la plecarea din restaurant: resturile de la masă ar fi bune pentru câinele de acasă. În Franţa însă mentalităţile sunt diferite şi foarte puţini clienţi îndrăznesc să solicite un astfel de ambalaj, fie pentru că sunt stânjeniţi, fie că se tem să nu fie prost văzuţi.

Pentru a-i ajuta să facă acest pas, guvernul a decis să-i oblige pe proprietarii de restaurante să le propună sistematic clienţilor să ia acasă, într-un ambalaj special, mâncarea neconsumată. Măsura decurge dintr-o lege împotriva risipei alimentare adoptată de Adunarea Naţională în luna decembrie, executivul dorind să generalizeze aceste iniţiative pentru a scădea la jumătate risipa alimentară până în 2025.