Numai şofer să nu fii în România de azi. Drumul dintre Ploieşti şi Braşov este un calvar fără sfârşit în perioadele de sărbători şi în weekenduri. Presa se întrece în anunţuri privind devierea circulaţiei de pe Valea Prahovei, iar poliţia rutieră dă comunicate peste comunicate. În toate aceste momente, nervii conducătorilor auto sunt întinşi la maxim, copiii se înghesuie pe banca din spate să doarmă cateva ore pe o distanţă care ar trebui străbătută într-o oră, pe autostradă, iar lumea, în general, înjură. Pe cine? Nu se mai ştie deoarece subiecţii sunt multi şi la fel de incompetenţi.
La fiecare tur de alegeri parlamentare, partidele se întrec în promisiuni privind autostrăzile ce se vor construi, pentru ca apoi, după câteva luni de „organizare“ să înceapă bâlbâiala guvernamentală. Şi pe stânga, dar şi pe dreapta.
Dintre toate autostrăzile „bântuite“ de promisiunile electorale, cea mai blestemată pare a fi cea dintre Comarnic şi Braşov. Nimeni nu vrea să recunoască că închiderea actualului drum dintre Comarnic şi Braşov, indiferent de cauză, chiar şi temporar, ar fi un dezastru total, rupând România în două. Drumul este vechi, pe zona Posada se surpă malurile, dar pe nimeni nu interesează. Sau poate că interesează, dar nu din perspectiva interesului naţional, ci a celui propriu. Care, în mod tradiţional se cheamă: „şpagă”. Nu am aflat până acum de ce consorţiul condus de firma Vinci a renunţat acum câţiva ani la a mai construi această autostradă, după ce anterior se zbătuse atât de mult să câştige licitaţia. Gura lumii spune că nu s-au înţeles la parandărătul ce trebuia dat celor care deveniseră, la acel moment, dumnezeii fondurilor destinate construcţiei acestei autostrăzi. Într-o nesimţire fără margini, nimeni din cei implicaţi nu a dat o lămurire, măcar mulţumitoare.
Într-un deja-vu obositor, am aflat de la premierul Victor Ponta că lucrările de construcţie ale autostrăzii Comarnic – Braşov, in varianta PSD 2014, vor fi, din nou, amânate dând ca termen posibil de semnare a contractului de execuţie mai sau chiar iunie. Iniţial, autorităţile promiteau că realizarea şoselei în valoare de 1,8 miliarde de euro va începe în aprilie, motivul noii amânări fiind faptul că acest consorţiu de constructori Vinci-Strabag-Aktor nu a obţinut încă finanţare pentru proiect.
Că nu este aşa şi că se minte la greu, o dovedeşte faptul că nici una dintre primăriile pe raza cărora ar trebuie să treacă viitoarea autostradă Comarnic – Braşov – cele de pe Valea Prahovei, plus Primăria Râşnov – nu a primit vreo cerere din partea consorţiului Vinci-Strabag-Aktor, care va construi autostrada, pentru eliberarea certificatului de urbanism. Procedura care, alături de aceea a autorizaţiei de construire, poate dura mai mult de un an.
Aşadar, înapoi la vechiul drum naţional, cu cozi şi semafoare în curbe, înapoi la înjurături, nervi şi frustrări. Dar nu uitaţi să ţineti radioul deschis. Poate se anunţă că e gata autostrada zilele astea. În aer, pentru elicopterele guvernului şi preşedinţiei României. Că ăştia nu or fi nebuni să stea la coadă.