Retailerii electroIT Domo şi Flanco, numărul doi şi trei din piaţa de profil, se află în negocieri pentru crearea unui jucător cu afaceri de peste 250 milioane de euro, aproape cât liderul pieţei, scrie Ziarul Financiar.
Retailerii electroIT Domo şi Flanco, numărul doi şi trei din piaţa de profil, se află în negocieri pentru crearea unui jucător cu afaceri de peste 250 mil. euro, aproape cât liderul pieţei.
„O tranzacţie ar fi normală având în vedere numărul mare de jucători şi numărul prea mare de magazine. Eu sunt deschis către o tranzacţie“, a declarat pentru ZF Iulian Stanciu, proprietarul magazinelor Flanco şi acţionar al eMag, cel mai mare jucător din comerţul electronic românesc.
Miliardarul bulgar Tzvetan Vassilev, care controlează indirect Domo, dar şi un lanţ de magazine de electroIT în Bulgaria, ar fi interesat de preluarea unui competitor din piaţa din România şi de crearea unui jucător suficient de mare cât să reziste şi să se bată de la egal l0 egal cu liderul Altex, potrivit unor surse din piaţă.
Un acord între Domo şi Flanco ar crea un jucător de talia Altex, care ar putea totodată să obţină condiţii mai bune de la furnizori. Altex a obţinut în 2012 - ultimul an pentru care există date publice - afaceri de 254 mil. euro. Domo a obţinut în acelaşi an 126 mil. euro, iar Flanco 137 mil. euro. Domo are în prezent circa 100 de magazine, iar Flanco aproximativ 80.
„Având în vedere rezultatele financiare ale celor doi jucători (Domo şi Flanco, n.red.), fiecare cu o cifră de afaceri cât jumătate din cea a Altex-Media Galaxy, o fuziune este mai degrabă sănătoasă, urmând a crea un competitor real pentru Altex“, spune Dan Ostahie, proprietarul celui mai mare jucător din piaţa de electroIT.
Şi furnizorii celor două companii spun că o astfel de mutare ar fi benefică pe o piaţă mică şi fragilă. În prezent piaţa locală de electroIT, evaluată la 1,7 mld. euro, este controlată de trei jucători specializaţi - Altex, Flanco şi Domo - cu afaceri cumulate de circa jumătate de miliard de euro. Liderul pieţei, grupul Altex, controlat de antreprenorul Dan Ostahie, a avut în 2012 afaceri de 254 milioane de euro, o valoare similară cu businessul cumulat al celorlalţi doi jucători. Pe piaţă mai activează lanţurile de hipermarketuri, jucătorii online şi micii comercianţi independenţi.