Aproape 10.000 de croitorese lucrează pentru ca din foarfecele şi maşinile lor de cusut să iasă haine „made in Romania“ pentru gigantul suedez H&M, unul dintre cele mai importante grupuri de modă din lume, cu peste 3.500 de magazine cu afaceri anuale de aproape 19 mld. euro. Retailerul a început să producă în România acum circa două decenii, iar astăzi a ajuns să aibă 10 furnizori direcţi care lucrează cu un total de circa 30 de fabrici, cu afaceri cumulate de circa 770 mil. lei în 2013 – ultimul an pentru care există date publice – şi cu un total de aproape 10.000 de salariaţi.
Toate unităţile de producţie lucrează pentru H&M, însă puţine sunt cele care au retailerul suedez ca singur client, celelalte realizând haine şi pentru alte nume mari, precum Inditex (proprietarul Zara), C&A, Hugo Boss sau Max Mara. Suedezii lucrează local atât cu producători de îmbrăcăminte, cât şi cu firme specializate în brodarea produselor sau în realizarea şi imprimarea ţesăturilor.
Departamentul de sustenabilitate al H&M se ocupă de relaţia cu furnizorii, astfel că o echipă face de două - trei ori pe an audit la fiecare fabrică în parte. Mai mult, potrivit reprezentanţilor H&M, acest departament se ocupă prin negocieri cu autorităţile şi cu proprietarii fabricilor de majorarea salariilor croitorilor şi cusătorilor din ţările furnizoare, fie ele din Asia, Europa de Est sau nordul Africii.