Profi Rom Food, cel mai mare al doilea lanţ de de retail pe segmentul alimentar, va continua să se extindă în 2014 cu aceeaşi viteză ca şi anul acesta, potrivit Economica.net. Compania a renunţat însă pe moment la ideea de a investi în mediul rural.
Profi Rom Food, lanţul de supermarketuri operat de fondul de investiţii polonez Enterprise Investors, a reuşit anul acesta să deschidă chiar mai multe magazine decât îşi planificase iniţial. Au renunţat însă la ideea de a pătrunde în mediul rural cu conceptul lor Loco. Pentru anul viitor vor să crească în acelaşi ritm. „Noi luasem în calcul deschiderea unui număr de 45 de magazine în 2013, dar condiţiile favorabile şi un volum imens de muncă ne-au permis să deschidem 60 până în decembrie. Planurile noastre prevăd să continuăm în acelaşi fel în 2014 şi dincolo de anul viitor", a declarat pentru Economica.net, Pawel Musial, director general Profi Rom Food. De altfel, pentru managerul Profi , expansiunea este unul dintre principalele obiectiv de business al anului care urmează.
La sfârşitul lui 2012, Profi anunţa un proiect ce urma să fie implementat în mediul rural anul acesta. Era vorba despre conceptul Profi Loco, un lanţ de magazine de mici dimensiuni, axat mai puţin pe produsele fresh, dar de unde se vor putea cumpăra mărfurile de care au în general nevoie oamenii care locuiesc la sate. Retailerul a renunţat însă, pe termen mediu la această idee.
Managerul a invocat pentru această deciyia concurenţa neloială de la sate şi evaziunea practicată în aceste zone. „Am văzut retaileri mici care nu dau bon fiscal şi proprietari de magazine cu relaţii în administraţiile locale, astfel că afacerile lor nu sunt expuse controalelor, ci sunt lăsate să opereze chiar dacă încalcă legislaţia în multe domenii, de la fiscalitate, până la siguranţa alimentelor şi resurse umane“, explică managerul Profi.
Focus pe oraşele mari
Retailerul va continua însă să investească în celelalte formate pe care au început să le dezvolte de la finele lui 2012: Profi City şi Profi Mall.
Celălat deziderat important pentru managerul Profi se referă la oprimizarea costurilor, astfel încât magazinele să devină tot mai atractive la capitolul preţ. Musial anunţă investiţii pentru 2014 similare cu cele din acest an, adică în jur de 18 milioane de euro.
Managerul general susţine că românii sunt tot mai sensibili la preţ: „În 2013 s-a observat o sensibilitate mare legată de preţ şi o putere de cumpărare vizibil redusă. Se simte criza în obiceiurile de consum. Au fost dificultăţi legate de concurenţa pe o piaţă unde este prezentă evaziunea fiscală, mai ales la categoria de legume-fructe şi carne, plus lipsa evidentă a luptei autorităţilor împotriva acestui lucru“.