În 2016, la final, când voi trage linie, autostrada Comarnic-Braşov  va fi una dintre cele mai mari dezamăgiri ale mele", a spus premierul Victor Ponta, la B1TV, întrebat fiind dacă va mai candida pentru alegerile parlamentare de anul viitor în contextul în care nici măcar nu a fost semnat contractul pentru construcţia autostrăzii.

"Eu am considerat ca acel proiect foarte important, care este şi acum blocat din motive politice, atâta timp cât nu există o voinţă politică de continuitate, cei care vin să investească spun că România este ţara care a mai semnat o dată cu noi şi nu a făcut, a mai semnat cu Bechtel", a spus premierul.

 
În martie 2013, premierul Victor Ponta anunţa la un post de televiziune că nu va mai candida la alegerile parlamentare din 2016 dacă autostrada Comarnic-Braşov nu va fi gata până la sfârşitul anului 2016. Într-o prima fază, autorităţile române au anunţat că până în octombrie 2013 se va cunoaşte constructorul selectat pentru acest proiect. Anunţarea câştigătorului s-a făcut abia în decembrie 2013. În urmă cu un an, mai exact în ianuarie 2014, după o întâlnire cu reprezentanţii Asocierii formate din Vinci (Franţa), Strabag (Austria) şi Aktor (Grecia), Victor Ponta împreună cu ministrul transporturilor de la acea oră Dan Şova anunţau că din luna aprilie 2014 vor fi începute lucrările la acest proiect.
Nici acest termen nu a fost respectat. Dan Şova a părăsit în luna iunie 2014 postul de ministru al Transporturilor, anunţând însă că în scurt timp, cel mai probabil, în luna iulie, contractul pentru Comarnic-Braşov va fi semnat. Nici de această dată nu s-a respectat. Odată cu preluarea funcţiei de către Ioan Rus, noul ministru al transporturilor anunţa, în luna august, că în toamnă (octombrie - n.r.) va avea un răspuns pentru acest proiect.

Anul trecut s-a terminat fără să aibă loc semnarea contractului, unul dintre motivele invocate de către autorităţi şi reprezentanţii CNADNR fiind faptul că Asocierea formată de cele trei companii nu au identificat toată suma necesară pentru realizarea construcţiei.
La începutul acestui an, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului transporturilor Ioan Rus ca pe pagina de internet a CNADNR să fie publicate toate detaliile care pot fi făcute publice cu privire la contractul de concesiune Comarnic-Braşov (preţ, cost/km, durata lucrărilor etc), iar până pe 15 februarie să fie luată o decizie în ceea ce priveşte continuarea lucrărilor cu companiile desemnate câştigătoare Vinci-Strabag-Aktor. Totodată, premierul anunţa că dacă se va semna contractul până pe 15 februarie, lucrările vor fi demarate din luna aprilie a acestui an.
Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru construcţia, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanţare, suma urcă la 8,45 miliarde euro, în vreme ce şoferii vor fi taxaţi cu 7 lei, tarif indexabil.
Proiectul Autostrăzii Comarnic - Braşov va merge mai departe dacă se va reuşi restructurarea acestuia, respectiv identificarea unui model financiar mai eficient pentru bugetul României, la realizarea căruia să participe şi instituţii financiare internaţionale, precum BEI sau BERD, iar pe aceste coordonate ale restructurării proiectului discuţiile cu consorţiul Vinci-Strabag-Aktor vor continua până în luna aprilie, a declarat, pe 14 februarie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
 
Valoarea actualizată netă a plăţilor de disponibilitate pentru Autostrada Comarnic-Braşov este de 2,732 miliarde de euro şi reprezintă suma totală pe care statul român ar plăti-o pentru construcţia, operarea şi întreţinerea acesteia, sub condiţia ca această sumă să fie deja disponibilă.

"România este ţara care nu a reuşit pâna în 2015 să facă nici măcar un singur proiect public-privat. Acesta este un lucru foarte rău pentru că nu vom avea niciodată bani europeni din autostrăzi, nici din buget, dacă nu atragem nici bani privaţi, nu putem face. Ne-am blocat în demagogie", a mai spus aseară premierul Victor Ponta.