Aplicaţia pentru depunerea online a proiectelor europene, MySMIS 2014, care va fi funcţională din 19 martie, va avea 8 module, până în iunie, a anunţat, Aura Răducu, ministrul Fondurilor Europene, în cadrul audierii sale în Comisia pentru afaceri europene din Camera Deputaţilor.
„În perioada 8-18 martie potenţialii beneficiari pot intra în aplicaţie. Între timp am făcut o reţea foarte modernă de Help Desk, aşa cum este şi la Comisia Europeană, un fel de Call Center prin care prin telefon sau email să i se dea omului toate informaţiile de care are nevoie şi clarificările. La nivel regional şi în fiecare judeţ facem un One-Stop-Shop şi avem o echipă de 2-4 oameni care stau şi asistă beneficiarii pentru că în marile proiecte pe care le-am avut în perioada anterioară, beneficiarii nu au fost sprijiniţi şi informaţiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate şi nu din rea-voinţă. Vrem să evităm aceste nereguli. Sistemul informatic va fi funcţional după 18 martie, după această testare”, a spus Răducu.
Ea a precizat că sistemul va avea două module, după testare.
„Sistemul va avea 2 module după testare, dar va avea în total 8 module care se vor face treptat până în iunie. Cele două module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel şi cerere de finanţare, după care urmează modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie”, a arătat Răducu.
Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a anunţat, duminică, faptul că în perioada 8 — 18 martie 2016 va fi disponibil pentru a fi testat de către public modulul ‘Depunerea cererii de finanţare’ al aplicaţiei MySMIS 2014 versiunea 1.0.
„Această aplicaţie IT a fost elaborată de către MFE împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru a facilita schimbul electronic de informaţii între beneficiari şi autorităţile cu atribuţii în gestionarea fondurilor europene structurale şi de investiţii. Prin implementarea aplicaţiei MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene răspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014-2020. Orice persoană juridică interesată de testarea aplicaţiei IT trebuie să fie înregistrată în sistem de către reprezentantul legal sau un împuternicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor”, informează comunicatul citat.
Potrivit acestuia, certificatele digitale calificate sunt folosite şi în alte situaţii de interacţiune cu autorităţile, precum depunerea declaraţiilor fiscale la ANAF.
MFE precizează că sunt acceptate în sistem toate certificatele digitale calificate emise în condiţiile legii.
„În cadrul proiectelor ce urmează a fi finanţate, costurile aferente procurării certificatelor digitale calificate sunt eligibile. Atât în faza de testare cât şi după lansarea în producţie, o persoană juridică va putea înscrie mai mulţi utilizatori pentru completarea informaţiilor din cererea de finanţare. Apelurile deschise în sistem în perioada de testare vor conţine prevederi ale ghidurilor ce pot suferi modificări în varianta finală”, mai arată ministerul în comunicat.
În data de 4 februarie, ministrul de resort, Aura Răducu, spunea că MySMIS va fi operaţională începând cu data de 19 februarie, cu o întârziere de aproximativ o lună.
„Iniţial am crezut că anumite probleme tehnice le putem rezolva până la 15 ianuarie. Şi Windows 10 când s-a pus, a durat câteva luni până când s-a lansat. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale ne ajută, este o echipă care lucrează intens şi multe ore pe zi pentru a ne ajuta. Acesta este un sistem extrem de complex. O să fie mai important decât orice sistem pe care îl avem. Odată ce aplicantul îşi depune CNP-ul şi spune că se numeşte Ionescu, Popescu, imediat este legat la baza de date a Poliţiei şi este verificat dacă CNP-ul este al acelei persoane şi are voie să se înscrie. Este interconectat cu mai multe baze de date astfel încât să eliminăm din problemele şi dificultăţile pe care le-am avut în prima perioadă când veneau beneficiari pe mai multe proiecte şi lucrau 30 de ore pe zi pe un proiect. Nu o să se mai poată face asta şi o să ştii cine lucrează şi cum. Nu avem ce face, am întârziat cu o lună”, a spus ministrul Fondurilor Europene.
Aura Răducu a precizat că persoanele care vor apărea că muncesc peste 12 ore pe zi vor fi date afară din sistem, aceasta fiind limita stabilită.
În 2014, a fost lansată aplicaţia MySMIS2014, care urmează a fi utilizată de solicitanţii şi beneficiarii de fonduri europene în relaţia lor cu autorităţile, pentru a depune proiecte mai rapid şi mai simplu, utilizând mediul online, şi pentru a-şi implementa mai uşor proiectele.
În data de 25 noiembrie 2015, Ministerul Fondurilor Europene — Direcţia Generală Programe Capital Uman a anunţat amânarea deschiderii sistemului informatic MySMIS2014 pentru cererile de propuneri de proiecte nr. 2 — Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360°) în comunităţile marginalizate rome şi nr. 3/2015 — Sprijin pregătitor pentru animarea comunităţii din cadrul oraşelor cu populaţie peste 20.000 de locuitori, Etapa I — Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală (SDL) şi pentru înfiinţare GAL nou/ adaptare GAL deja înfiinţat la cerinţele DLRC pentru perioada de programare 2014-2020, aferente Programului Operaţional Capital Uman (POCU).
Decizia a venit ca urmare a identificării unor elemente care necesită îmbunătăţiri şi simplificare în operaţionalizarea sistemului informatic MySMIS2014, elemente sesizate în urma testării finale a acestuia.