Compania Ford a reluat producţia de maşini şi motoare la uzina de la Craiova, a declarat directorul general al Ford România, Zoltan Brassai, la o conferinţă despre industria auto.

‘Producţia la Craiova s-a reluat şi pentru motoare şi pentru maşini. Volumul de producţie este de 370 de maşini pe zi, iar la motoare 1.000 de unităţi. Maşinile pleacă majoritar în Europa, în Europa de Vest, peste 90%. Motoarele produse la Craiova se vând în America, America de Sud, Africa, sunt un produs global’, a spus Brassai.

Întrebat de jurnalişti despre eventuale noi opriri temporare ale producţiei în decembrie, Brassai a afirmat că piaţa este volatilă, iar compania va acţiona în funcţie de evoluţia acesteia.

‘Nu mai sunt planuri cincinale, ci există planuri lunare, săptămânale şi de o zi’, a mai spus oficialul Ford România.

La sfârşitul lunii octombrie, Ford România anunţa că, începând cu luna noiembrie, va fi oprită temporar producţia de motoare la fabrica din Craiova, ca urmare a situaţiei precare a pieţei auto din Europa, după ce în luna septembrie a fost decisă oprirea temporară a producţiei de maşini la fabrica din Craiova.

Oficialii Ford România afirmau într-un comunicat că, prin această decizie, Ford România continuă să-şi ajusteze, în funcţie de cerere, volumele de producţie la uzina de la Craiova şi în luna noiembrie, când alături de cei 2.500 de angajaţi de la secţia vehicule care vor sta acasă 13 zile lucrătoare, alţi 1.400 de angajaţi de la fabrica de motoare îşi vor scurta luna de lucru cu opt zile.

Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre companie şi angajaţii săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic şi vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază.

În luna octombrie, angajaţii secţiei de vehicule au stat în şomaj tehnic 13 zile lucrătoare.