Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a început deja procedurile de executare silită unor firme de transport din judeţele Arad şi Prahova, care au primit deciziile de recalculare a impozitelor aferente şi a asigurărilor sociale pentru sumele acordate de către companiile de transport din România drept diurnă şoferilor după data de 1 ianuarie 2011, diurnele fiind reîncadrate ca venituri de natură salarială, fără ca transportatorii să fie atenţionaţi anterior în vreun fel, scrie Ziarul Financiar
„Problema este că ANAF aplică şi retroactiv această decizie pe ultimii trei ani. Dar de ce trei şi nu unu, doi, cinci sau zece? Această preocupare a ANAF, de a include diurna în salarii s-a mai manifestat în urmă cu doi ani dar nu a fost cazul. Nu trebuie uitat că în România costul capitalului este de două-trei ori mai mare comparativ cu Europa de Vest. Aici te împrumuţi cu 5-6%, iar cel din Vest cu 1,5% deoarece noi suntem economie în curs de dezvoltare”, a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
În România sunt în prezent circa 27.000 de operatori de transport ce deţin 120.000 de vehicule de transport mafă ce sunt utilizate de circa 200.000 de şoferi, dintre care 120.000 cu tahograf digital.
Potrivit uniunii transportatorilor, compania Gerom Intertrans a primit o somaţie de plată de 950.000 de euro de la ANAF reprezentând contravaloarea taxelor şi impozitelor plus penalităţilor aferente diurnelor plătite şoferilor în ultimii trei ani, în condiţiile în care compania are numai 32 de camioane.