În noul Cod rutier 2021, ca şi în cele din anii trecuţi, există amenzi minime pentru greşelile din trafic. Chiar daca unele dintre greşeli sunt neintenţionate, sunt generatoare de posibile accidente. În anii trecuţi existau legende despre agenţi de la rutieră degizaţi în simpli şoferi în trafic. Aceştia, conform ideii, patrulau incognito şi urmăreau şoferii, apoi îi opreau şi, în funcţie de greşeală, îi amendau. Se pare că este nevoie, din nou, de această metodă, având în vedere numărul tot mai mare de încălcări ale regulamentelor din codul rutier.

Cod rutier 2021, greşeli minore generatoare de accidente

Bucureştiul, un oraş aproape gâtuit de traficul infernal, şi de numărul mare de autoturisme, este plin de accidente rutiere. Multe dintre acestea sunt făcute fie din neatenţie, fie din grabă, dar, din păcate, multe soldate cu decese. În noul Cod rutier 2021 sunt în continuare amendate şi micile greşeli din trafic.

În urma unui test făcut de pilotul Sorin Ene şi o echipă DIGI24 în trafic, s-au descoperit greşeli care, în mod normal, nu ar trebui făcute de şoferi. De exemplu, conform noului Cod rutier 2021, dacă un şofer trece de pe o bandă pe alta, fără să semnalizeze, normal un agent de la poliţia rutieră i-ar acorda o amendă de cel puţin 290 de lei.

„Şoferul acela iniţial executa virajul la stânga. S-a răzgândit în ultimul moment şi avem o lipsă de semnalizare la schimbarea benzii de circulaţie. Ne întâlnim foarte des cu astfel de situaţii, a schimbat banda de două ori fără să semnalizeze”, observă pilotul Sorin Ene, în urma experimentului.

În anii trecuţi, în traficul românesc, exista o legendă despre existenţa unor patrule de la poliţia rutieră, în civil. Legenda făcea referire mai ales la maşinile de poliţie echipate cu radar, parcate în diferite locuri din trafic. Conform experimentului făcut, se pare că este necesară reaactivarea unor astfel de patrule. După un studiu amănunţit, în alte ţări europene există astfel de patrule, civile, care verifică bunul mers din trafic.

Sunt necesare patrulele de poliţie rutieră civile

Deşi nu este prevăzut în noul Cod rutier 2021 un astfel de demers, multe voci din cadrul Poliţiei Române, vorbesc de necesitatea unor astfel de patrule rutiere civile. Asta ar ajuta şi mai mult la eliminarea acelor greşeli minore din trafic, dar şi a posibilelor accidente grave.

Numărul mare de accidente în trafic este în creştere, iar aglomeraţiile, ambuteiajele, şi lipsa de responsabilitate au devenit un factor de risc pe şoselele din România.

„Din punct de vedere al eficienţei vorbim de un nivel foarte ridicat. Pentru că atunci când poliţiştii rutieri ar fi în civil în maşini obişnuite, ar putea să constate încălcări. Încălcări care nu sunt puţine. După ce ar fi cunoscută o astfel de practică, evident că şi şoferii ar fi de două ori mai vigilenţi”, explică Cosmin Andreica, liderul sindicatului Europol.