Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Mini John Cooper Works Countryman: cel mai puternic Mini
(19 ianuarie 2017)
797 vizualizări
Programul cu publicul la RAR va fi prelungit vineri, până la ora 16.30; angajaţii instituţiei vor lucra şi sâmbătă
(17 august 2017)
178 vizualizări
Schimbări drastice pentru românii care conduc maşini cu volan pe dreapta
(30 noiembrie 2018)
90 vizualizări
Amendă record pentru General Motors
(17 mai 2014)
87 vizualizări
Cât de eficiente sunt maşinile electrice. Răspunde proprietarul a 42 de vehicule. „A fost cea mai bună decizie”
(17 februarie 2024)
56 vizualizări
Numărul automobiliştilor din China a depăşit 300 de milioane, aproape cât populaţia SUA
(1 decembrie 2014)
107 vizualizări
Preţurile maşinilor electrice/hibrid în România
(21 martie 2016)
75 vizualizări
Renault vrea să relanseze pe cont propriu brandul Alpine
(26 martie 2014)
99 vizualizări
Ford renunţă la producţia multora dintre autoturisme pe piaţa americană, în favoarea camionetelor şi crossoverelor
(29 aprilie 2018)
749 vizualizări
Cel mai mare fond suveran din lume dă în judecată Volkswagen
(16 mai 2016)
133 vizualizări
Ce se întâmplă cu noul Cod Rutier, în 2020
(24 iulie 2019)
205 vizualizări
BMW Group a înregistrat vânzări de maşini electrice de peste 50.000 de unităţi
(26 august 2017)
255 vizualizări
Renault va produce modelele Duster şi Symbol în Iran, din 2018
(8 august 2017)
209 vizualizări
Cod rutier 2021. Amenda pe care o primesc şoferii pentru această greşeală
(23 ianuarie 2021)
278 vizualizări
Volkswagen cheamă în service 410.000 de maşini din cauza unei probleme cu centura de siguranţă
(12 mai 2018)
871 vizualizări
Invazie de maşini SH, după eliminarea timbrului de mediu
(9 februarie 2017)
256 vizualizări
Volvo V40 Cross Country – tentaţie suedeză
(5 august 2013)
299 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole