Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Duster pick-up cu patru uşi. Pozele spion care ne alimentează speranţa
(27 iunie 2017)
202 vizualizări
Uniunea Europeană ştia încă din 2013 de trucarea motoarelor
(27 octombrie 2015)
249 vizualizări
Ministerul Mediului: Numărul maşinilor noi electrice şi hibrid vândute de la începutul anului l-a depăşit pe cel al maşinilor diesel, în premieră pentru piaţa auto din România.
(19 august 2022)
17 vizualizări
Lovitură pentru toţi românii cu maşini înmatriculate în Bulgaria
(10 aprilie 2018)
1205 vizualizări
Ford Mustang 2015, o ambiţie globală
(8 decembrie 2013)
339 vizualizări
Trucuri pentru reducerea consumului
(17 noiembrie 2015)
276 vizualizări
Maşinile autonome vor genera o industrie a pasagerilor de 7 trilioane de dolari până în 2050
(24 iulie 2017)
140 vizualizări
Jaguar ar putea produce o compactă cu tracţiune-faţă
(14 august 2013 - Alex POLICALĂ)
89 vizualizări
Păgubiţii RCA, protejaţi de RAR împotriva abuzurilor
(17 noiembrie 2017)
1197 vizualizări
Volkswagen a prezentat motorul 2.0 TDI de 270 CP şi transmisia cu 10 rapoarte
(12 noiembrie 2014)
76 vizualizări
Realizatorii Top Gear, amendaţi şi lăsaţi fără permis
(21 noiembrie 2013)
116 vizualizări
Era diesel se apropie de sfârşit
(25 decembrie 2017)
936 vizualizări
Cel mai haios anunţ de vânzare al unei maşini: "Daca nu o vand, macar o fac de ras!"
(17 iunie 2018)
10050 vizualizări
Înmatriculările Dacia în Franţa au cel mai mare avans de pe piaţă
(3 noiembrie 2014)
52 vizualizări
Audi alocă o sumă colosală dezvoltării de noi modele
(2 ianuarie 2014)
74 vizualizări
Fiat 500 Gamine Vignale, piesa rara pusa la licitatie
(12 august 2017)
809 vizualizări
Opel va cheltui 550 de milioane de euro pentru a-şi închide fabrica din Bochum
(20 mai 2014)
119 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole