Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Volkswagen lucrează la sisteme de parcare şi reîncărcare automate
(16 iulie 2015)
135 vizualizări
Viitoarea Dacia Duster – 4,5 metri lungime şi un preţ mai mic de 12.000 de euro
(4 martie 2015)
571 vizualizări
Vânzare record de autovehicule pentru Mercedes-Benz
(7 iulie 2014)
360 vizualizări
Renault va investi peste 900 milioane de euro şi va crea 50.000 de locuri de muncă în Maroc
(12 aprilie 2016)
296 vizualizări
Volkswagen va produce două tipuri de automobile exclusiv pentru India
(17 noiembrie 2014)
78 vizualizări
Mercedes-AMG va achiziţiona 25% din acţiunile mărcii moto MV Agusta
(2 noiembrie 2014)
123 vizualizări
Ţara în care vor circula milioane de maşini electrice până în 2020
(15 august 2017)
789 vizualizări
Păgubiţii RCA, protejaţi de RAR împotriva abuzurilor
(17 noiembrie 2017)
1196 vizualizări
Volvo V40 Cross Country – tentaţie suedeză
(5 august 2013)
299 vizualizări
Rabla 2019: Guvernul schimbă condiţiile. Ce reguli trebuie să respecţi
(6 martie 2019)
202 vizualizări
Ford construieşte în Europa un vehicul comercial electric, cu ajutorul tehnologiei germane
(10 octombrie 2018)
47 vizualizări
Toyota colaborează cu Microsoft în tehnologia conectării maşinilor la internet
(7 aprilie 2016)
55 vizualizări
Mercedes lansează noul model Maybach Pullman
(20 februarie 2015)
68 vizualizări
Creştere accentuată a numărului de maşini cu GPL
(21 februarie 2014)
308 vizualizări
Unde se afla câmpul cu peste 3.000 de BMW-uri noi abandonate.Care este motivul pentru care maşinile ruginesc de ani de zile
(2 decembrie 2019)
267 vizualizări
S-a schimbat vârsta la care îţi poţi lua permisul. Toţi şoferii trebuie să afle acum
(16 noiembrie 2020)
392 vizualizări
VW cheamă în service toate maşinile e-Golf vândute în SUA
(29 martie 2016)
397 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

În zilele noastre, este ușor să pariezi pe meciuri de fotbal live și pe zeci de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
De ce să nu mănânci niciodată pepene roşu cu pâine sau cu brânză.
Publicat la data de 17 iunie 2025
-
Un brand al oraşului: Restaurantul lui Gherea din Gara Ploieşti
Publicat la data de 16 iunie 2025
-
Solstiţiul de vară, cea mai lungă zi din an!
Publicat la data de 20 iunie 2025
-
Castelul Bran sau Castelul lui Dracula
Publicat la data de 16 iunie 2025
-
Vinete gratinate cu roşii şi brânzeturi rase
Publicat la data de 18 iunie 2025
-
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Publicat la data de 18 iunie 2025