Maşinile obişnuite fac zgomot, şi astfel pietonii şi bicicliştii sunt preveniţi în trafic de prezenţa lor în zonă. În schimb, cele electrice sunt extrem de silenţioase, ceea ce le face aproape imposibil de detectat cu ajutorul auzului.
De aceea, Uniunea Europeană vrea ca până în iulie 2019 toate maşinile electrice existente să emită un sunet, inclusiv când merg la viteze reduse. Prin urmare, vehiculele cu propulsie electrică vor trebui echipate cu generatoare de sunet, astfel încât nevăzătorii sau persoanele cu tulburări severe de vedere să le audă venind.
Producătorii au avut la dispoziţie un termen de 5 ani pentru a se conforma acestor reguli, dar foarte puţini şi-au dotat maşinile cu astfel de dispozitive. Legea cu privire la zgomotul maşinilor electrice a fost aprobată de Parlamentul European în 2014. Concret, Parlamentul Europeean a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Aceste prevederi fac parte dintr-un pachet mai larg de reglementări, care include, de asemenea, obligaţia anumitor autovehicule cu propulsie convenţională să genereze cu 25% mai puţin zgomot.
Pericolul silenţios
Problema este una majoră, aşa cum arată şi studiile. Conform cercetătorilor, riscul de a fi lovit de o maşină electrică este cu 40% mai mare decât în cazul uneia tradiţională. De asemenea, potrivit altui studiu efectuat de cercetătorii americani, pentru a auzi venirea unei maşini electrice este necesară o distanţă cu 74% mai mică decât distanţa în cazul unei maşini pe combustibil fosil. Nu doar cercetătorii au atras atenţia asupra pericolului silenţios reprezentat de maşinile electrice.
Sondajele de opinie europene arată că 53% din europeni cred că silenţiozitatea maşinilor electrice reprezintă un pericol pentru pietoni, în timp ce 70% cred că lipsa zgomotului constituie un avantaj dar numai pentru şoferi. Cei mai prudenţi sunt francezii, care în proporţie de 70% conştientizează pericolul reprezentat de lipsa zgomotului la vehiculele electrice şi afirmă că este necesară resonorizarea acestor automobile. În schimb, 41% din italieni cred că maşinile electrice pot cauza accidente în trafic.
De aceea, Parlamentul European a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Maşinile electrice, tot mai preferate de români
Vânzările de autoturisme electrice sau hibrid noi au crescut cu 83,02%, în primele patru luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 1.003 unităţi, de la 548 de unităţi, cât se consemnaseră în 2017, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.
În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie - aprilie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 96 de unităţi, urmat de smart (47 de exemplare), BMW (31), Mercedes Benz (19), Renault (14), Volvo (10), Audi şi Mitsubishi (câte 5 unităţi), Porsche (4) şi Kia (2).
UE vrea să pună „talăngi“ maşinilor electrice
23 mai 2018





Din aceeaşi categorie:
Un fost şef al BMW susţine că designul auto s-a blocat în şanţ
(31 august 2013 - Alex POLICALĂ)
167 vizualizări
Julia, maşina de lemn adusă de români la Frankfurt 2015
(19 septembrie 2015)
198 vizualizări
Vitezomanii, invitaţi la propria înmormântare. Clipul care te convinge să conduci mai încet
(14 aprilie 2014)
334 vizualizări
Cel mai mic SUV de la Mercedes va apărea la Frankfurt
(28 august 2013 - Alex POLICALĂ)
1155 vizualizări
Noul Audi TT a fost acoperit în 27.000 de bucăţi de ciocolată
(1 noiembrie 2014)
126 vizualizări
Bugatti vrea o nouă versiune extremă a modelului Veyron
(28 iunie 2013)
103 vizualizări
Autocolantul anti-radar, posibilă soluţie pentru evitarea amenzilor de circulaţie
(24 martie 2017)
793 vizualizări
Poliţia a confiscat scuterele, la o expoziţie internaţională
(20 noiembrie 2013)
128 vizualizări
Înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană au înregistrat scăderi importante în perioada iulie-august
(17 septembrie 2020)
64 vizualizări
Viitorul motoarelor diesel e învăluit în fum. Planul Comisiei Europene
(13 septembrie 2016)
920 vizualizări
Opel va cheltui 550 de milioane de euro pentru a-şi închide fabrica din Bochum
(20 mai 2014)
122 vizualizări
Renault prezintă la Frankfurt un Duster de oraş, ediţie limitată, care nu va fi disponibil în România
(8 septembrie 2015)
332 vizualizări
Cele mai scumpe maşini de jucărie
(28 decembrie 2014)
1817 vizualizări
Vânzările Dacia şi Ford România au scăzut în ţară
(20 mai 2016)
70 vizualizări
Care este Maşina Anului 2018 în Europa
(6 martie 2018)
211 vizualizări
Lista ţărilor care vor să interzică maşinile pe benzină şi diesel, în următorii ani
(28 decembrie 2020)
402 vizualizări
Skoda Rapid Spaceback, cea mai bună valoare la revânzare
(25 ianuarie 2014)
349 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole