După modelul altor capitale europene a fost iniţiat un proiect de hotărâre, conform căruia, începând cu data de 1 ianuarie 2019, se interzice, pe teritoriul municipiului Bucureşti, zilnic, în intervalul orar 6:00 - 22:00, circulaţia autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare.
Mai mult, în proiectul de hotărâre iniţiat de consilierul municipal Lucian Iliescu (PMP) se mai arată că din anul 2020 ar urma să fie interzisă în Capitală circulaţia autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 3, zilnic, în intervalul orar 6,00 - 22,00. În fine, se mai arată în document, din anul 2021, ar urma să fie interzisă circulaţia autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 4, zilnic, în acelaşi intervalul orar.
"Fac excepţie de la această restricţie: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care au girofaruri galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV", se mai arată în proiect.
Conform propunerii, nerespectarea prevederilor ar urma să constituie contravenţie, fiind sancţionată cu amendă de la 500 la 2.000 de lei. Pe parcursul a 60 de zile de la adoptarea hotărârii ar urma să se realizeze o campanie de informare a cetăţenilor prin mass-media, reţele de socializare şi prin afişaj stradal.
Un milion de maşini circulă zilnic în Capitală
Consilierul municipal Lucian Iliescu a declarat pentru “Adevărul” că proiectul a şi fost depus la registratura Primăriei Capitalei şi că în cel mai scurt timp va intra în dezbatere publică. “Dacă nu facem nimic în privinţa poluării o să ajungem să ne sufocăm”, a spus iniţiatorul.
Lucian Iliescu susţine că parcul auto trebuie ţinut sub control deoarece numărul maşinilor înmatriculate în Bucureşti este foarte mare, iar un procent însemnt de autoturisme are o vechime apreciabilă şi, deci, sunt poluante.
“Anul trecut s-au înmatriculat în Capitală aproximativ 50.000 de maşini care au fost înregistrate iniţial în Bulgaria. Apoi numărul maşinilor înmatriculate în Capitală a ajuns la 2 milioane, iar alte 500.000 sunt în transit în fiecare zi. Oricum, din totalul maşinilor din Capitală, un milion ies în trafic zilnic”, spune Lucian Iliescu. Iniţiatorul proiectului de hotărâre spune că restricţia de circulaţie în Capitală este numai una dintre măsurile care sunt obligatoriu de luat pentru reducerea poluarii. “Trebuia pusă la punct infrastructura. Sunt necesare puncte <> la intrările în Capitală. Cei care vin din provincie îşi pot lăsa maşinile la intrarea în Bucureşti şi pot să folosească transportul în comun. Apoi Soseaua de Centură trebuie reabilitată în totalitate pentru ca cei în tranzit să nu aleagă traversarea oraşului. Este imperios necesar a se lua măsuri de descurajare a circulaţiei cu autovehicule poluante în oraş şi, venind în întâmpinarea şi completarea măsurilor de eliminare a parcului auto poluante care se regăsesc în propunerea PMB a Planului Integrat de Calitate a Aerului în municipiul Bucureşti, consider oportună restricţionarea circulaţiei, cel puţin pe timpul zilei, a acestui tip de autovehicule. Efectele acestei reglementări sunt pozitive atât pentru mediu (reducerea poluării din aer), cât şi pentru decongestionarea traficului în Bucureşti”, a mai spus Lucian Iliescu pentru “Adevărul”.
Ce au făcut europenii
Măsuri similare au fost luate în mai multe metropole europene cum ar fi Roma, Torino, Bruxelles, Paris, Bordeaux, Lille, Berlin, Munchen, Budapesta, Amsterdam, Florenţa, Oslo, Lisabona, Stockholm, Viena, Londra, Rotterdam sau Strasbourg. De exemplu, în capital Franţei, începând cu 15 ianuarie 2017, a fost introdusă vignete Crit’Air, pentru identificarea celor mai „curate” modele.
La Paris, de la 1 iulie 2016, a fost interzisă circulaţia vehiculelor fabricate înainte de 1997, între orele 8 şi 20, în timpul săptămânii. Contravenienţii sunt pasibili de o amendă de 68 de euro. Edilii din capitala Franţei au dus lucrurile şi mai departe, de la 1 iulie 2017 fiind interzisă circulaţia maşinilor şi vehiculelor cu 2 roţi, din segmentul Crit’Air 5 (Euro 2), între orele 8.00 – 20.00 în timpul săptămânii. Circulaţia vehiculelor grele şi a autocarelor Euro 3 este de asemenea interzisă între orele 8.00 – 20.00. În continuare, municipalitatea intenţionează ca până în 2020, să interzică în totalitate circulaţia vehiculeor cu ardere internă mai vechi de 9 ani, adică a celor fabricate înainte de 2011.
Maşinile cu norme de poluare Euro 0, 1, 2 şi non-Euro, interzise în Bucureşti de anul viitor
21 aprilie 2018
(800 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Audi cheamă în service 330.000 de maşini din Germania
(22 decembrie 2017)
208 vizualizări
VIDEO: BMW face coregrafie cu M235i
(6 august 2014 - Alex POLICALĂ)
108 vizualizări
Trotineta electrică poluează mai mult decât un autobuz diesel
(10 septembrie 2019)
187 vizualizări
Un Maserati unicat ar putea fi vândut cu 3 milioane de lire sterline
(5 iulie 2015)
224 vizualizări
Preţurile rovinietelor pentru vehicule de transport se modifică!
(18 mai 2016)
48 vizualizări
Top branduri: Toyota, cea mai valoroasă companie auto. Volkswagen, în declin
(6 octombrie 2015)
106 vizualizări
BMW vrea să vândă 100.000 de automobile electrice în 2017
(14 noiembrie 2016)
310 vizualizări
Tesla a livrat primele 30 de Model 3 pentru care are deja 500.000 de comenzi
(30 iulie 2017)
375 vizualizări
Record de vânzări pentru Tesla
(6 octombrie 2016)
294 vizualizări
Loganul care merge 100 de kilometri cu 4,5 lei
(8 octombrie 2015)
138 vizualizări
Şase maşini second-hand din zece aflate la vânzare în România au defecţiuni sau au fost accidentate
(25 ianuarie 2017)
97 vizualizări
Modificare a legii care îi vizează pe şoferii ce contestă amenda primită
(21 iunie 2016)
72 vizualizări
Toyota, cel mai valoros brand auto din lume
(30 mai 2016)
96 vizualizări
Noua Lada Kalina - o maşină low cost rusească
(24 iunie 2013)
840 vizualizări
Conceptul Citroen Cactus, un profet al lui C4
(7 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
92 vizualizări
Norvegia, lider mondial la vânzarea de maşini electrice sau hibride
(4 ianuarie 2018)
88 vizualizări
Maşini fără căutare în România. Ce mărci nu au înregistrat nicio înmatriculare în 2014
(11 decembrie 2014)
660 vizualizări
Untul de arahide si glicemia
Untul de arahide poate controla glicemia si apetitul, conform unui studiu recent. Un
Untul de arahide poate controla glicemia si apetitul, conform unui studiu recent. Un
Cum să alegi ceasul inteligent potrivit pentru tine
Găsirea ceasului inteligent potrivit poate fi o sarcină descurajantă. Cu atât de
Găsirea ceasului inteligent potrivit poate fi o sarcină descurajantă. Cu atât de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024
EURO = 4.9705 RON
USD = 4.6276 RON
GBP = 5.8148 RON
Top articole