Şoferii auto se confruntă cu mai multe probleme în sezonul rece. Sfaturile specialiştilor în domeniul auto îi ajută să treacă mai uşor peste unele dileme sau modul de a rezolva problemele destul de des întâlnite: parbrizul îngheţat, ştergătoarele îngheţate, bateria maşinii. O altă problemă la care trebuie să fim atenţi o reprezintă frâna de mâna. Ce spun specialiştii despre această componentă în sezonul rece?
Când puteţi să folosiţi frâna de mâna când parcaţi maşina
Şoferii lasă maşina în parcare cu transmisia în viteză inferioară, însă aceasta nu este cea mai bună soluţie, după cum nici frâna de mână nu poate fi folosită în toate cazurile. Ambele variante au avantaje şi dezavantaje, în funcţie de situaţie. În funcţie de următorii factori puteţi stabili cum este mai bine să staţionaţi maşina.
Când vine vorba de asigurarea maşinii, unii conducători auto lasă maşina în treapta întâi sau a doua de viteză, alţii trag frâna de mână, în timp ce alţii trag atât frâna de mână, dar o bagă şi în viteză. Condiţiile meteo sunt extrem de importante într-un astfel de caz.
„Dacă afară este cald sau temperaturile nu scad sub zero grade, este indicat să lăsăm maşina cu frâna de mână trasă şi atât. Dacă lăsăm maşina în viteză, suprasolicităm transmisia. Pinioanele se vor uza în timp, iar la un moment dat ne vom trezi că trebuie să înlocuim transmisia, ceea ce nu este de dorit”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi, potrivit adevarul.ro.
Pe timpul iernii, temperaturile termometrelor pot scădea şi sub zero grade. Atunci este indicat să evităm să tragem frână de mâna, mai ales pe timp de noapte, când lăsăm maşina în parcare, mai ales dacă este în aer liber şi nu într-un garaj acoperit.
„Se pot bloca saboţii sau plăcuţele de frână din cauza frigului. Dacă maşina are frână electrică, frâna de mână poate fi folosită şi iarna pentru că frânarea la roţile din spate nu se face prin cablu, ci cu ajutorul unor motoraşe electrice destul de puternice, iar riscul ca acestea să se blocheze este foarte mic”, explică Florin Marin Bogdan.
Maşinile cu transmisie automată
La maşinile cu transmisie automată, pe timp de vară este indicat să acţionăm frâna de mână înainte de a acţiona cutia de viteze în modul Park. Dacă veţi face invers, se vor forţa componentele din cutia de viteze şi nu va trece mult timp până veţi avea probleme cu una din componente, aceasta stricandu-se în timp.
„După ce tragem frâna de mână, roţile se vor bloca, iar maşina nu se va mai mişca, astfel că nu va mai fi forţat axul metalic care blochează cutia de viteze. Iarna vom proceda la fel pentru că nu există riscul să se blocheze frâna la roţile din spate, deoarece, după cum spuneam, frânarea nu se face prin cablu”, susţine Florin Marin Bogdan.
Dacă se întâmplă să trageţi frâna de mâna în sezonul rece, nu folosiţi un ciocan sau să deplasaţi maşina în această stare. Deblocarea se va face stropind etrierele sau tamburii cu apă fierbinte. Dacă nu veţi asculta sfaturile specialiştilor riscaţi să deterioraţi tamburii sau etrierele. În acest mod, veţi fi nevoiţi să le schimbaţi cu unele noi.
Sursa: www.stiridinlume.ro