Clienţii vor avea la dispoziţie o maşină aproape identică estetic, dar superioară la nivelul ţinutei de drum şi al tehnologiilor puse la dispoziţie de Mazda, scrie Automarket.ro.

La trei ani de la lansarea noii generaţii, Mazda3 primeşte un facelift estetic minor dublat de o serie de update-uri tehnologice care aliniază compacta japoneză la cerinţele actuale ale pieţei . Modificările sunt valabile pentru ambele versiuni de caroserie, hatchback şi sedan.

Schimbările estetice sunt mai degrabă sumare, cea mai vizibilă fiind apariţia unui spoiler frontal nou care iese în evidenţă prin zona cromată care leagă blocurile optice de grilă. Şi spoilerul spate este uşor modificat, însă un ochi neantrenat nu va face niciodată diferenţa dintre versiunea pre- şi post-facelift. La interior, schimbările sunt şi ele mai degrabă subtile: în afară de un volan nou, câteva inserţii pe bord, frână de mână electronică pe versiunile de top şi de sistemul Head-Up Display color îmbunătăţit, lucrurile rămân nemodificate.

Cea mai importantă adăugire vine în zona tehnică, Mazda anunţând că Mazda3 facelift va beneficia de apariţia sistemului G-Vectoring Control (GVC), un sistem care utilizează un computer pentru a coordona unghiul direcţiei cu nivelul de cuplu transmis roţilor la rularea sportivă în viraje, maşina reuşind astfel să controleze mai bine forţele laterale care apasă asupra sa.

Pe scurt, GVC simulează o distribuţie mai bună a maselor la virare, limitând cuplul trimis roţilor motrice şi aşezând astfel greutatea pe roţile din faţă. Maşina realizează astfel imperceptibil, în 50 de milisecunde, ceea ce şoferul poate face doar scoţând piciorul din pedala de acceleraţie. Mazda spune că a lucrat 8 ani la acest pachet care îmbunătăţeşte comportamentul dinamic al maşinii.

Alte îmbunătăţiri tehnice implică adoptarea unui pachet avansat de frânare automată în oraş, sistemul Mazda fiind acum capabil să opereze între 4 şi 80 de kilometri pe oră (segmentul anterior era 4-30 km/h). Mai mult, pachetul denumit oficial Smart City Brake Support recunoaşte şi pietonii şi poate frâna automat în caz de necesitate.

Luminile lui Mazda3 facelift au primit şi ele o îmbunătăţire majoră, farurile LED adaptive care ajustează automat cele patru segmente care formează fasciculul frontal pentru ca maşinile din faţă să nu fie deranjate. 

La nivel de motorizări, gama Skyactiv-G pe benzină (1.5 de 100 CP şi 2.0 de 120 şi 165 CP) sau dieselul Skyactiv-D de 2.2 litri şi 150 CP vor fi ajutate de apariţia unui diesel de 1.5 litri care dezvoltă 105 CP şi care şi-a făcut încălzirea până acum pe fraţii mai mici Mazda2 şi CX-3.

Debutul european al noului Mazda3 facelift va avea loc în toamna acestui an, după ce maşina va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris.