În luna iulie vânzările de maşini noi au crescut cu 2% în Germania şi cu un procent în Franţa. În Spania şi Regatul Unit s-au înregistrat creşteri de 13 şi respectiv 15 procente. Chiar şi declinul în vânzări din Italia a fost încetinit. Produsul Intern Brut a crescut cu 0,3 % în zona euro, în ultimele trei luni, datorită creşterii economice a Germaniei şi Franţei.
„Pieţele se stabilizează în Europa şi vom vedea cifre pozitive în a doua jumătate a anului, chiar dacă rezultatele întregului an vor fi totuşi negative în ansamblu”, a explicat Cristoph Stuermer, analist al pieţei auto. Rata şomajului în zona euro se ridică la 12 procente în timp ce guvernele au adoptat măsuri de austeritate pentru a reduce deficitele bugetare şi a reduce datoriile externe.
Vânzările auto au scăzut în ultimii 6 ani cu 24%, (până aproape de 12,1 milioane de unităţi), faţă de anul 2007, considerat vârful în vânzări cu 16 milioane de unităţi vândute. Noile prognoze de creştere contrazic opiniile pesimiste ale reprezentanţiilor Renault şi Nissan care nu văd vreo creştere a vânzărilor până în 2015.
Franţa a fost chiar prima ţară în care s-a înregistrat un reviriment al pieţei în domeniu şi acest lucru încă din octombrie 2011.
Compania Ford Motor a anunţat o creştere cu 9 procente a vânzărilor în 19 ţări europene. „Ce a fost mai rău a trecut”, a opinat Roelant de Waard, şeful de vânzări al diviziei Ford Europe.
Trebuie precizat că vânzările Ford au primit un imobold serios datorită cererii masive pentru modele Fiesta, Kuga şi B-Max. Compania americană se luptă să scoată profit pe pieţele europene şi a apelat la reduceri atractive de preţ.
Grupul Volkswagen, cel mai mare constructor european, şi-a încetinit descreşterea, în luna iulie având un deficit de numai 4% în vânzări. Faţă de anul 2012 VW înregistrează o scădere de 7%, mai puţin comparativ cu declinul din anii precedenţi.
Sursa: Automotive News Europe