Compania germană Porsche va fabrica, pentru prima dată, maşini, integral în afara Germaniei, odată cu introducerea în linia de producţie din 2016 a generaţiei următoare de SUV-uri Cayenne, la fabrica din Bratislava, Slovacia, potrivit surselor din presă.

Decizia a fost luată în cadrul unei reorganizări mai ample a producţiei la nivelul Porsche, dar şi a grupului Volkswagen, care deţine marca.

Vânzările Cayenne reprezintă, în prezent, circa jumătate din livrările companiei germane. În prezent, multe dintre componentele Cayenne, inclusiv caroseria, sunt fabricate la Bratislava, dar asamblarea se face la uzina Porsche din Leipzig.

Mai multe companii auto germane au renunţat la ideea de a produce în Germania toate maşinile şi au deschis fabrici în străinătate pentru a fi mai aproape de pieţele emergente şi pentru a profita de costurile mai reduse.

Porsche a rezistat o bună perioadă acestei tendinţe, întrucât eticheta "Made in Germany" a fost considerată o componentă esenţială a identităţii companiei şi strategiei de marketing.

Cumpărătorii de maşini din ţările emergente sunt dispuşi să plătească preţuri mai mari pentru produse de calitate din ţări precum Germania, Marea Britanie şi Italia, iar producătorii de maşini de lux sunt în multe cazuri reticenţi să-şi deschidă fabrici în ţări cu economii emergente.

Astfel, Volkswagen a ales anul trecut să cheltuiască aproximativ 956 milioane euro pentru modernizarea unei fabrici, astfel încât maşinile Bentley să rămână în continuare "Made in Britain", deşi ar fi putut construi mai ieftin în Slovacia. De asemenea, grupul italian Fiat, proprietarul Maserati, s-a angajat, în pofida costurilor, să investească în fabricile din Italia.

Fabrica Volkswagen din Bratislava produce SUV-urile mari ale grupului german, precum Touareg şi Audi Q7, iar alocarea producţiei Cayenne în acelaşi loc ar conduce la reduceri de costuri, inclusiv a forţei de muncă, potrivit surselor din presă.