Reţeaua de socializare Facebook vrea să facă un fel de „curăţenie”. Echipa de specialişti condusă de Mark Zuckerberg ar urma să aplice un sistem care să detecteze postările care cerşesc „Like” şi „Share” şi să le facă aproape „invizibile” în News Feed-ul utilizatorilor.
Mai exact, ce fel de postări vor trece în „umbră”? Ca exemplu vă dăm aşa zisele campanii de social media de după accidentul din munţii Apuseni: „LIKE = Dumnezeu să-i ierte!”, „Share = Respect”.
Şantajul acesta emoţional adresat stăpânului mouse-ului poate a funcţionat la o mătuşă mai superstiţioasă, care chiar crede într-un demers sincer al cerui care a postat. Poate spuneţi că e alegerea ei, însă problema e că „Like-ul” şi „Share-ul” îţi vor apărea ţie în News Feed. Iar dacă ai o familie numeroasă, cu multe mătuşe superstiţioase, s-ar putea să te enervezi. Facebook vrea să elimine astfel de conţinut care nu e relevant.
Cei de la Facebook spun şi că utilizatorii s-au plâns de faptul că se întâmplă de multe ori să vadă fotografii şi clipuri virale repostate de alte pagini, iar acest lucru devine supărător. Astfel, o poză virală printre prietenii tăi îţi va apărea o singură dată, maxim de două ori în News Feed.
De asemenea, Facebook va fi mult mai atent şi la paginile care au postări cu link-uri înşelătoare, care te trimit spre pagini cu multe reclame.