Potrivit unui studiu efectuat recent, peste 1 milion de români joacă aproape zilnic la pariuri sportive. Această industrie generează venituri de aproximativ 10 miliarde de lei, contribuind cu sume importante la bugetul statului.
În ultimii ani, cea mai mare dezvoltare au avut-o pariurile online. Pentru a funcţiona legal, operatorii trebuie să obţină licenţă de la Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc. Pe piaţă sunt agenţii de pariuri online cu notorietate globală, dar şi agenţii care li-au limitat prezenţa la această regiune geografică (România şi ţările vecine).
Plasarea unui bilet este, în prezent, un lucru cât se poate de simplu. La orice oră din zi sau din noapte, oriunde te-ai afla, în numai câteva secunde, poţi pune un pariu. Doar pariorii cu „ştate vechi” apreciază cu adevărat această facilitate, pentru că ştiu cum a fost odată.
Pe când Internetul părea ceva SF...
Primele agenţii de pariuri au apărut în ţara noastră la începutul anilor ‘90. Evident, vorbim despre agenţii terestre. Internetul părea ceva SF pe atunci, pentru români. Pentru a paria, trebuia să mergi la agenţie şi citeşti oferta de pe foile lipite la avizier. Notai numărul meciului şi pronosticul pe o bucăţică de hârtie, apoi stăteai la coadă la ghişeu. Uneori, dura mai bine de o jumătate de oră până când ajungeai să dictezi meciurile.
Exista un singur tip de pariu (1, X sau 2), iar pe bilet trebuia să ai minim trei selecţii. Rar găseai câte o foaie cu clasamente. Ierarhiile din competiţiile importante erau publicate în ziarele de sport. În rest... Dumnezeu cu mila. Dacă erau meciuri din competiţii mai puţin cunoscute, pariai în funcţie de cotă. Nu ştiai dacă ai câştigat sau dacă ai pierdut până când nu te întorceai la agenţie, ca să consulţi foaia cu rezultate.
Exista un singur operator pe piaţă şi, treptat, oferta lui a fost introdusă în teletextul televiziunilor. Tot acolo erau afişate şi rezultatele, dar la mult timp după încheierea meciurilor, uneori chiar şi după 12 ore. Ştiu, acum pare de neconceput.
Industria s-a „dezmorţit” în anii 2000
Pe măsură ce s-a înaintat în anii 2000, operatorii s-au înmulţit, iar românii au început să aibă acces la Internet, în special la serviciu. Pariorii care aveau posibilitatea intrau pe site-ul de pariuri şi îşi făceau biletele înainte de a ajunge în agenţie. Oferta s-a diversificat treptat. Au apărut opţiunile de a paria pe şansă dublă sau pe total goluri (peste/sub 2,5).
Operatorii importanţi aveau măcar câte o agenţie foarte mare deschisă, unde jucătorii puteau să bea ceva şi chiar să mănânce, în timp ce urmăreau meciuri pe ecrane mari. Erau şi zece ecrane într-un astfel de stabiliment, pe care rulau diferite evenimente sportive.
Prima agenţie de pariuri sportive online
Progresul tehnologic a contribuit la „explozia” industriei pariurilor. După anul 2005, Internetul a ajuns în casele tot mai multor români. O dată cu el, şi agenţiile de pariuri online, primul operator fiind Gamebookers. A fost primul site de pariuri în limba română, pe care s-a putut pariu cu moneda naţională. Contul putea fi alimentat prin intermediul unui portofel electronic, Moneybookers.
Operatorii internaţionali au aflat despre piaţa din România şi au început să accepte clienţi din ţara noastră. Deja, viaţa de parior era mult mai uşoară. Aveai acces pe informaţie de pe site-urile internaţionale şi, mai ales, puteai să pariezi de acasă. Şi încă ceva: aveai parte de oferte promoţionale, care, la începuturi, au fost sublime, dar au lipsit cu desăvârşire.
Piaţa a fost reglementată în 2015
În anul 2014, s-a înfiinţat Oficiul Naţional pentru Jocurile de Noroc, iar un an mai târziu a intrat în vigoare legislaţia referitoare la pariurile sportive. Cele mai importante prevederi au fost impozitarea veniturilor obţinute din pariuri şi obligaţia ca operatorii să deţină licenţă. Astfel, foarte multe dintre agenţii au plecat de pe piaţa românească, dar cele care au rămas au lansat platforme în limba română şi şi-au adaptat ofertele pentru pariorii de aici.
În acest moment, piaţa pariurilor online din România este una stabilă, cu operatori de top, între care există o concurenţă acerbă. Pentru atragerea clienţilor sunt gândite strategii de marketing complexe. De exemplu, cei de la Superbet ofereau fonduri suplimentare fără depunere, având un avantaj în faţa celor care condiţionau acordarea fondurilor de prima depunere
România este la un nivel de top în ceea ce priveşte piaţa pariurilor sportive. Rămâne de văzut ce ne va aduce viitorul, atât în ceea ce priveşte operatorii, cât şi legislaţia.
Scurt istoric al pariurilor sportive în România după 1989
23 iunie 2021



Din aceeaşi categorie:
Studiu INS. Ce fac românii pe internet
(27 iulie 2015)
55 vizualizări
De ce tot mai mulţi români sunt blocaţi pe Facebook şi cum eviţi asta
(30 noiembrie 2017)
581 vizualizări
Twitter a suspendat 125.000 de conturi ce aveau conţinuturi cu caracter terorist
(7 februarie 2016)
94 vizualizări
Reţeaua care a explodat după ce a picat WhatsApp. Zeci de milioane de utilizatori şi-au făcut cont
(6 octombrie 2021)
66 vizualizări
Probleme şi pentru iPhone 7
(21 septembrie 2016)
661 vizualizări
Pericolul imens la care te expui zilnic din cauza locaţiei active: cum ştiu aplicaţiile totul despre tine
(23 februarie 2021)
183 vizualizări
Sony, vânzări record pentru PS4
(25 noiembrie 2015)
58 vizualizări
Minirevolutie pe Twitter, care dubleaza numarul de caractere pentru un mesaj
(9 noiembrie 2017)
181 vizualizări
Primul satelit de comunicaţii cuantice din lume este operativ
(21 ianuarie 2017)
600 vizualizări
DNA a cumpărat programe pentru interceptarea corupţilor pe reţelele de socializare
(8 iulie 2015)
116 vizualizări
România – una dintre pieţele de perspectivă în industria jocurilor de noroc online din Europa
(7 noiembrie 2022)
140 vizualizări
Cum rezolvi eroarea 500 Internal Server Error in serviciul de gazduire WordPress?
(27 decembrie 2020)
60 vizualizări
P7 Xtreme, ceva special de la Allview
(4 aprilie 2014)
199 vizualizări
Trucuri pe WhatsApp, puţin ştiute, dar foarte utile
(16 februarie 2017)
786 vizualizări
Autorităţile s-au răzgândit: Nu se mai introduce, cel puţin momentan, o taxă periodică pentru păstrarea numelui de domeniu „.ro”
(28 ianuarie 2017)
452 vizualizări
Anonymous susţine că a preluat controlul unor conturi de Twitter afiliate grupării Stat Islamic
(11 februarie 2015)
52 vizualizări
YouTube face o schimbare majoră
(12 decembrie 2019)
121 vizualizări

Untul de arahide poate controla glicemia si apetitul, conform unui studiu recent. Un

Găsirea ceasului inteligent potrivit poate fi o sarcină descurajantă. Cu atât de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole