Potrivit unui studiu efectuat recent, peste 1 milion de români joacă aproape zilnic la pariuri sportive. Această industrie generează venituri de aproximativ 10 miliarde de lei, contribuind cu sume importante la bugetul statului.
În ultimii ani, cea mai mare dezvoltare au avut-o pariurile online. Pentru a funcţiona legal, operatorii trebuie să obţină licenţă de la Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc. Pe piaţă sunt agenţii de pariuri online cu notorietate globală, dar şi agenţii care li-au limitat prezenţa la această regiune geografică (România şi ţările vecine).
Plasarea unui bilet este, în prezent, un lucru cât se poate de simplu. La orice oră din zi sau din noapte, oriunde te-ai afla, în numai câteva secunde, poţi pune un pariu. Doar pariorii cu „ştate vechi” apreciază cu adevărat această facilitate, pentru că ştiu cum a fost odată.
Pe când Internetul părea ceva SF...
Primele agenţii de pariuri au apărut în ţara noastră la începutul anilor ‘90. Evident, vorbim despre agenţii terestre. Internetul părea ceva SF pe atunci, pentru români. Pentru a paria, trebuia să mergi la agenţie şi citeşti oferta de pe foile lipite la avizier. Notai numărul meciului şi pronosticul pe o bucăţică de hârtie, apoi stăteai la coadă la ghişeu. Uneori, dura mai bine de o jumătate de oră până când ajungeai să dictezi meciurile.
Exista un singur tip de pariu (1, X sau 2), iar pe bilet trebuia să ai minim trei selecţii. Rar găseai câte o foaie cu clasamente. Ierarhiile din competiţiile importante erau publicate în ziarele de sport. În rest... Dumnezeu cu mila. Dacă erau meciuri din competiţii mai puţin cunoscute, pariai în funcţie de cotă. Nu ştiai dacă ai câştigat sau dacă ai pierdut până când nu te întorceai la agenţie, ca să consulţi foaia cu rezultate.
Exista un singur operator pe piaţă şi, treptat, oferta lui a fost introdusă în teletextul televiziunilor. Tot acolo erau afişate şi rezultatele, dar la mult timp după încheierea meciurilor, uneori chiar şi după 12 ore. Ştiu, acum pare de neconceput.
Industria s-a „dezmorţit” în anii 2000
Pe măsură ce s-a înaintat în anii 2000, operatorii s-au înmulţit, iar românii au început să aibă acces la Internet, în special la serviciu. Pariorii care aveau posibilitatea intrau pe site-ul de pariuri şi îşi făceau biletele înainte de a ajunge în agenţie. Oferta s-a diversificat treptat. Au apărut opţiunile de a paria pe şansă dublă sau pe total goluri (peste/sub 2,5).
Operatorii importanţi aveau măcar câte o agenţie foarte mare deschisă, unde jucătorii puteau să bea ceva şi chiar să mănânce, în timp ce urmăreau meciuri pe ecrane mari. Erau şi zece ecrane într-un astfel de stabiliment, pe care rulau diferite evenimente sportive.
Prima agenţie de pariuri sportive online
Progresul tehnologic a contribuit la „explozia” industriei pariurilor. După anul 2005, Internetul a ajuns în casele tot mai multor români. O dată cu el, şi agenţiile de pariuri online, primul operator fiind Gamebookers. A fost primul site de pariuri în limba română, pe care s-a putut pariu cu moneda naţională. Contul putea fi alimentat prin intermediul unui portofel electronic, Moneybookers.
Operatorii internaţionali au aflat despre piaţa din România şi au început să accepte clienţi din ţara noastră. Deja, viaţa de parior era mult mai uşoară. Aveai acces pe informaţie de pe site-urile internaţionale şi, mai ales, puteai să pariezi de acasă. Şi încă ceva: aveai parte de oferte promoţionale, care, la începuturi, au fost sublime, dar au lipsit cu desăvârşire.
Piaţa a fost reglementată în 2015
În anul 2014, s-a înfiinţat Oficiul Naţional pentru Jocurile de Noroc, iar un an mai târziu a intrat în vigoare legislaţia referitoare la pariurile sportive. Cele mai importante prevederi au fost impozitarea veniturilor obţinute din pariuri şi obligaţia ca operatorii să deţină licenţă. Astfel, foarte multe dintre agenţii au plecat de pe piaţa românească, dar cele care au rămas au lansat platforme în limba română şi şi-au adaptat ofertele pentru pariorii de aici.
În acest moment, piaţa pariurilor online din România este una stabilă, cu operatori de top, între care există o concurenţă acerbă. Pentru atragerea clienţilor sunt gândite strategii de marketing complexe. De exemplu, cei de la Superbet ofereau fonduri suplimentare fără depunere, având un avantaj în faţa celor care condiţionau acordarea fondurilor de prima depunere
România este la un nivel de top în ceea ce priveşte piaţa pariurilor sportive. Rămâne de văzut ce ne va aduce viitorul, atât în ceea ce priveşte operatorii, cât şi legislaţia.
Scurt istoric al pariurilor sportive în România după 1989
23 iunie 2021




Din aceeaşi categorie:
iPad Pro de la Apple
(26 septembrie 2014)
50 vizualizări
România ar putea deveni prima ţară din lume cu o reţea globală de centre IT
(27 septembrie 2016)
186 vizualizări
Noi probleme pentru iPhone X: se blochează dacă-i frig afară
(13 noiembrie 2017)
191 vizualizări
Robotul Opportunity a stabilit un nou record mondial de distanţă parcursă în spaţiul extraterestru
(2 august 2014)
79 vizualizări
Facebook renunţă la butonul Like: ce pagini sunt vizate şi-n ce constă schimbarea
(8 ianuarie 2021)
105 vizualizări
NASA contrazice un nou studiu despre misterioasa planetă Nibiru
(12 aprilie 2016)
838 vizualizări
KitKat, noua versiune Android
(4 septembrie 2013)
102 vizualizări
România, internet de mare viteză la preţuri mici
(20 mai 2016)
49 vizualizări
Nokia revine în forţă cu un nou smartphone
(3 august 2017)
250 vizualizări
Cele mai bine vândute jocuri în 2015
(10 mai 2016)
67 vizualizări
Cea mai mare schimbare de pe Facebook. Decide cum să arate noile butoane, în română
(10 octombrie 2015)
884 vizualizări
Google face echipă cu marile orchestre ale lumii pentru a atrage iubitorii de muzică clasică
(16 iunie 2015)
45 vizualizări
Facebook şi-a schimbat politica în privinţa nudităţii
(17 iunie 2014)
98 vizualizări
THL-5000 este smartphone-ul cu cea mai bună autonomie
(23 iunie 2014)
152 vizualizări
Facebook şi Twitter au închis peste 900 de conturi din Iran şi Rusia. Desfăşurau campanii de dezinformare ce vizau utilizatori din SUA, Marea Britanie şi Orientul Mijlociu.
(22 august 2018)
27 vizualizări
Implicaţiile legale ale ameninţărilor şi injuriilor pe reţelele de socializare şi în mediul online
(10 octombrie 2017)
442 vizualizări
Chinezii vor fi obligaţi să se conecteze pe forumuri şi reţele de socializare cu numele real
(5 februarie 2015)
54 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole