Ideea de a face bani din clipuri a rămas pentru destul de mult învăluită într-un oarecare mister. Un amplu material publicat de cei de la The New York Times la începutul 2014 a încercat să afle cât de greu este pentru creatorii de conţinut original să câştige sume consistente şi care este secretul celor care reuşesc să facă asta.
Jurnaliştii americani au prezentat cazul vloggeriţei Olga Kay, care deţinea la acea vreme cinci canale de YouTube ce adunau în jur de un milion de abonaţi. Tânăra de 31 de ani câştiga între 100.000 şi 130.000 de dolari anual, dar mare parte din bani erau reinvestiţi în aparatură sau recuzite. Pentru a avea tot timpul conţinut relevant pe cele cinci canale, Olga Kay trebuia să urce în jur de 20 de clipuri pe săptămână - iar asta îi ocupa aproape tot timpul, ea ocupându-se şi de montaj şi prezentare.
În ceea ce priveşte veniturile generate din reclame pe YouTube, aproximativ jumătate din acestea ajung la creatorii de conţinut, cealaltă jumătate fiind investită de YouTube în mentenanţa şi dezvoltarea platformei.
Pe scurt, sistemul de monetizare al YouTube se bazează pe conceptul de împărţire a veniturilor din reclamă cu creatorii de conţinut (sistem numit <revenue share>). Astfel, orice creator de conţinut care are activ un cont de Google Adsense poate opta pentru monetizarea canalului său, prin acceptarea diferitelor formate de reclamă. În general sunt anunţuri sponsorizate ce apar în coloana din dreapta, bannere transparente care sunt afişate peste video, reclame video care rulează la început şi pot fi închise după 5 secunde.
Deşi sistemul e la fel pentru toţi, asemănările dintre youtuberii români şi cei străini se opresc aici.
Un calcul realizat pe baza informaţiilor obţinute de la cei cu care am discutat arată că pentru a obţine echivalentul unui salariu minim pe economie (1450 lei), un creator de conţinut trebuie să genereze, lunar, peste 2,5 milioane de afişări. Mai simplu spus, dacă toată populaţia Capitalei s-ar uita lună de lună la clipurile sale, un youtuber ar reuşi să câştige în jur de 350 de dolari.
Cum reuşesc atunci creatorii de la noi să trăiască de pe urma canalelor de YouTube? "Trebuie să îţi creezi propriile tale contracte cu diferiţi terţi. Nu poţi să trăieşti din YouTube", explică Ionuţ Bodonea şi Andrei Lăcătuş, oamenii din spatele serialului online "10 lucruri".
Începutul antreprenoriatului pe YouTube datează din mai 2007, atunci când Google, după ce a achiziţionat platforma pentru 1,65 miliarde dolari, a introdus serviciul Partner Program. Acesta a schimbat complet faţa YouTube, oferind utilizatorilor posibilitatea de a fi plătiţi pentru clipurile care devin virale; tot în 2007, compania a ataşat pentru prima oară publicitate clipurilor. Cinci ani mai târziu, înţelegând potenţialul platformei, cei de la Google au pus la dispoziţie creatorilor de conţinut original burse în valoare de 100 de milioane de dolari prin programul YouTube Original Channel Initiative.
De câte vizualizări ai nevoie pe YouTube pentru a câştiga salariul minim pe economie în România
16 august 2017
- citeşte totul despre:
- youtube,
- bani,
- clipuri,
- new york times,
- jurnalisti,
- venituri




Din aceeaşi categorie:
Topul celor mai frecvente greşeli pe care le fac românii cu gadgeturile inteligente
(15 martie 2017)
448 vizualizări
Fotografii, în premieră, cu planeta Pluto făcute de sonda New Horizons
(14 iulie 2015)
598 vizualizări
Viruşi depistaţi în anumite jocuri din Google Play
(8 septembrie 2015)
556 vizualizări
Ross, primul avocat-robot din lume e specializat în procedura de faliment
(24 mai 2016)
275 vizualizări
Dacă vă aflaţi în aceste localităţi, verificaţi telefonul înainte de a-l folosi
(18 iulie 2015)
264 vizualizări
Apple va lansa un iPhone mai mic pentru a contracara scăderea vânzărilor de telefoane
(22 martie 2016)
43 vizualizări
De ce nu vrea Samsung să îşi deschidă birouri în Londra
(7 august 2017)
232 vizualizări
Două noi smartphone-uri cu Windows 10 Mobile, expuse la IFA 2017
(6 septembrie 2017)
259 vizualizări
Facebook lansează Facebook Pay, un sistem de plăţi pentru aplicaţiile companiei
(13 noiembrie 2019)
38 vizualizări
Apple şi Samsung s-au împăcat după şapte ani
(28 iunie 2018)
42 vizualizări
Popularele beţe pentru selfie, interzise
(1 iulie 2015)
48 vizualizări
Adio Facebook, dacă nu ai 16 ani! Legea care va adânci conflictul între generaţii
(3 noiembrie 2017)
94 vizualizări
Cele mai bune telefoane chinezeşti care costă sub 700 de lei
(21 august 2017)
535 vizualizări
Google a lansat serviciul de mesagerie video “Duo”
(18 august 2016)
71 vizualizări
Yahoo îşi schimbă numele. De la ce vine noua denumire
(11 ianuarie 2017)
76 vizualizări
Donald Trump deţine peste 3.000 de domenii web
(21 februarie 2017)
293 vizualizări
Apple, cel mai important brand de pe piaţa smartphones din China
(3 aprilie 2015)
345 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Industria serviciilor financiare trece printr-o transformare semnificativă,
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Misterul nedesluşit al piramidelor de la Şona
Autor: Cristina IANCU - 2 aprilie 2025
-
Istoria Atenei
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Cele mai periculoase destinaţii turistice pentru femei
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Fructele cu cele mai puţine calorii. Poţi să mănânci oricât, nu te îngraşi
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Lucruri inedite despre mere
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Troler de cabină – Partenerul perfect pentru călătorii uşoare şi confortabile
Publicat la data de 2 aprilie 2025