Grupul Airbus şi Siemens au semnat un acord de colaborare în domeniul propulsiei hibrid electrice. Pentru a realiza acest lucru, companiile au lansat un proiect major în domeniul electrificării aviaţiei, al cărui scop este să demonstreze fezabilitatea tehnică a unei serii de sisteme de propulsie hibrid-electrice până în 2020.

Zborurile electrice sau hibrid-electrice reprezintă una din marile provocări din aceste vremuri, ţinta fiind zero-emisii. Progresul realizat în acest domeniu a culminat cu zborul aeronavei electrice E-FAN în 2015.

„Credem că până în 2030 aeronavele de pasageri sub o sută de locuri de locuri pot fi propulsate de sisteme hibrid şi suntem hotărâţi să explorăm această posibilitate cu parteneri de primă clasă ca Siemens”, a declarat Tom Enders, CEO al Airbus.

„Intrând în domeniul tehnologiilor de propulsie aerienă inovatoare, deschidem un nou capitol în mobilitatea electrică. Colaborarea cu Grupul Airbus va crea noi perspective pentru compania noastră şi ne va deschide şi mai mult către inovaţia distruptivă”, a spus Joe Kaeser, preşedintele şi CEO-ul Siemens.

Sistemele de propulsie hibrid electrice pot reduce semnificativ consumul de combustibil al aeronavei şi reduce zgomotul. Ţinta europeană este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% până în 2050 comparativ cu valorile din 2000.

Ţelurile ambiţioase nu pot fi atinse prin tehnologii convenţionale. Grupul Airbus şi Siemens plănuiesc să dezvolte împreună prototipuri pentru sisteme de propulsie variate, pe clase de putere ce vor merge de la câteva sute de kilowaţi la zece sau mai multi megawaţi.

Aceste sisteme ar putea fi utilizate pentru zboruri locale, scurte, aeronave cu mai puţin de o sută de locuri, elicoptere sau UAV-uri (Unmanned Aerial Vehicles) până la clasicele călătorii pe distanţe scurte şi medii.

Ambele companii împreună cu austriecii de la Diamond Aircraft au prezentat iniţial o aeronavă hibrid în 2011. De atunci, Siemens are în dezvoltare un motor electric pentru aeronave care furnizează de cinci ori mai multă putere păstrând aceeaşi greutate.

Grupul Airbus a acumulat experinţă operaţională cu aeronave propulsate electric din 2014, când a lansat E-FAN, un avion electric de două locuri dedicat training-ului piloţilor.

În paralel, ambele companii vor continua să lucreze împreună cu partenerii curenţi pentru aeronavele mici - cu sub 20 de scaune.  

Digi 24