Facebook va plăti utilizatorii aplicaţiei sale principale şi Instagram, ca să renunţe la la utilizarea platformelor. Ideea are un fundament serios.

Ce vrea să facă Facebook acum e parte a unui studiu pe care îl desfăşoară înainte de alegerile din SUA din noiembrie, conform Business Insider. Astfel, Facebook şi-a anunţat planurile de studiu, un parteneriat cu 17 instituţii externe de cercetare, care îşi propune să „înţeleagă mai bine impactul Facebook şi Instagram asupra atitudinilor şi comportamentelor politice cheie”.

Acest studiu „va examina impactul modului în care oamenii interacţionează cu produsele noastre, inclusiv conţinutul partajat în News Feed şi pe Instagram, şi rolul caracteristicilor precum sistemele de clasificare a conţinutului”, a spus compania, cerând unor utilizatori Facebook şi Instagram să îşi dezactiveze conturile sau să fie de acord cu „schimbări specifice” ale experienţelor lor, înainte de alegerile din noiembrie şi până în decembrie.

Din capturile de ecran ale notificărilor trimise unor utilizatori de Instagram săptămâna aceasta reiese că aceştia au fost întrebaţi cât de mult ar trebui să fie despăgubiţi pentru a-şi dezactiva conturile, oferindu-le opţiuni de 10, 15 sau 20 de dolari pe săptămână. Facebook se aşteaptă să participe între 200.000 şi 400.000 de persoane la studiu.

„Oricine alege să participe – fie că completează sondaje sau îşi dezactivează contul de Facebook sau IG-ul pentru o perioadă de timp – va fi recompensat. Acest lucru este standard pentru acest tip de cercetare academică”, a declarat purtătorul de cuvânt al Facebook, Liz Bourgeois, într-un tweet.

Facebook s-a confruntat în trecut cu critici din partea cercetătorilor

Facebook nu plăteşte însă cercetătorii din spatele studiului. Compania a declarat că a luat măsuri care constau într-o serie de paşi, pentru a se asigura că sunt capabili să îşi desfăşoare activitatea independent. Facebook a spus că nu va restricţiona întrebările pe care cercetătorii le pun sau ce publică. Facebook a mai spus că va publica ipotezele iniţiale ale studiului odată ce constatările vor fi publice, astfel încât alţi cercetători să poată verifica erorile şi să confirme că analizele au fost corecte.

Cu toate acestea, Facebook a spus că ar putea dura multe luni ca cercetătorii să analizeze corect toate datele şi că nu se aşteaptă ca aceştia să publice rezultatele până la „mijlocul anului 2021 cel mai devreme”.

Compania s-a confruntat în trecut cu critici din partea cercetătorilor, inclusiv a unora dintre cei implicaţi în studiul actua, pentru reticenţa sa de a publica date.

Studiul electoral din 2020 se bazează pe o iniţiativă pe care Facebook a început-o în 2018, în urma scandalului Cambridge Analytica, pentru a împărtăşi mai multe informaţii cadrelor universitare. Dar, în toamna anului trecut, BuzzFeed News şi The New York Times au raportat că cercetătorii implicaţi în parteneriat au fost dezamăgiţi de întârzierile Facebook de a le obţine date şi s-au plâns că compania le-a furnizat în mod constant mai puţin decât ceea ce ceruseră, exprimându-şi preocupările privind confidenţialitatea datelor.