Specialista în comunicare Andreea Vasile a publicat, pe blogul personal, un text în care vorbeşte despre strategul din campania online a preşedintelui Klaus Iohannis, Vlad Tăuşance.
Tăuşance, în vârstă de 35 de ani, este cel care a elaborat strategia lui Iohannis în mediul online şi cel care a avut grijă ca profilul de Facebook al liderului liberal să se potrivească, în primul rând, cu persoana lui Klaus Iohannis, se arată într-un text publicat, pe site-ul andreeavasile.ro.
Tăuşance a vorbit despre obiectivele sale, despre modul în care a gândit şi elaborat campania în mediul online.
„Strategia a fost curată şi de bun simţ. Am refuzat să cosmetizăm sau să trucăm personajul real sau să ne subestimăm audienţa. La schimb, am încercat să dăm muniţie – text, video, foto, grafică – susţinătorilor şi să încurajăm iniţiativele grass-roots. Din punct de vedere demografic, ne-am concentrat pe mobilizarea hăului de potenţial în participarea la vot: 18-35 de ani, urban, adică exact populaţia băştinaşă de pe Facebook. Pariul meu personal a fost să câştigăm influencerii, să-i lăsăm pe ei să fie exuberanţi, având în vedere că lucrăm pentru un candidat sobru. Obiectivele au relativ fost simple: să câştigăm primul loc în online – peste 1.000.000 de likeuri şi un reach de peste 5.000.000 – apoi să câştigăm alegerile. Ne-am depăşit obiectivele. Avem mai mulţi fani ca Merkel sau Hollande, cel mai bun engagement, dar şi clipuri cu un milion de unici şi peste 100.000 de share-uri, adică mai bine decât Inna sau Obama“, a apreciat el.
Întrebat care au fost calităţile candidatului, Tăuşance a vorbit despre provocarea de a-l promova pe Klaus Iohannis, un politician atipic prin seriozitatea de care a dat dovadă în campanie.
„Dacă este să ne luăm după reţete, Klaus Iohannis este un produs politic greu de promovat online. Nu face poze cu pisici (deşi are peste 5 azilante la curte), refuză să-şi folosească familia în campanie (deşi are o soţie minunată şi elegantă), nu vrea să intre în detalii despre viaţa personală (deşi este pasionat de ciclism şi de trandafiri), nu este spumos (deşi are un sarcasm sibian de clasă), nu se lasă umanizat (deşi este mai mult om decât om politic). Ştii ce? Toate reţetele astea sunt nişte tâmpenii. Tot ce am făcut a fost să fim coerenţi în comunicare cu adevărata lui personalitate. Omul este un BMW într-o piaţă de maşini coreene second hand. Este griul-argintiu plictisitor? Sunt moderaţia sau consecvenţa defecte? Este seriozitatea un handicap? E atât de plictisitoare decenţa?“, întreabă, retoric, Vlad Tăuşance.
Întrebat cum l-a convins pe el Iohannis, Tăuşance a oferit mai multe argumente şi a subliniat că proaspătul preşedinte ales este „un om care pune raţiunea înainte de sentiment“.
„Sunt bănăţean cu bunici ardeleni, nu pot să fiu cu adevărat obiectiv. Mă simt reprezentat de Klaus Ionannis, şi cred că o doză de Translivania nu strică la Cotroceni. Klaus Iohannis este riguros de politicos, punctual la secundă, impresionant de atent şi foarte hotărât. Este un om care ascultă chiar dacă argumentele nu-i convin, care pune raţiunea înainte de sentiment. Este primul politician la care văd asta. Şi am văzut prea mulţi. Când stai cu el la masă simţi nevoia, instinctiv, să-ţi controlezi ţinuta şi limbajul. Când îl deranjează ceva îţi transmite asta prin privire, nu prin ridicatul vocii. Când îţi mulţumeşte o face sincer, când zâmbeşte, zâmbeşte din ochi“, a mai spus el.
SURSA: Adevarul.ro