Utilizatorii reţelei sociale vor fi atenţionaţi când vor să posteze o ştire prea pe veche, într-o nouă încercare a companiei americane de a reduce propagarea dezinformărilor.

 

Alături de informaţiile false, ştirile vechi reprezintă unul din mijloacele prin care dezinformarea se răspândeşte în cadrul reţelelor sociale. Fie că sunt utilizatori care iau de bun tot ce găsesc online ori pagini care refolosesc ştiri mai vechi pentru trafic, rezultatul este acelaşi: dezinformarea utilizatorilor.

 

Facebook va încerca pe viitor să descurajeze postarea ştirilor vechi. Utilizatorii ce sunt pe cale să dea share la o ştire mai veche, vor fi întâmpinaţi de un mesaj care îi avertizează că ştirea este prea veche. Aceştia vor putea, însă, să o posteze, dacă ţin neapărat - Facebook nu va bloca postarea.

 

Sunt vizate ştirile care au mai mult de 90 de zile vechime.

 

Această măsura nu va împiedica administratorii paginilor de Facebook să de-a ca “breaking news” ştiri vechi de 2 ani. În schimb, va reuşi să atragă atenţia utilizatorilor care nu au observat data la care o ştire a fost publicată ori preiau o ştire de pe un site care ascunde intenţionat data publicării pentru a smulge trafic şi în timp cu subiectul respectiv.

 

Noua notificare Facebook urmează o linie orientativă pe care compania americană a adoptat-o şi cu alte ocazii. Anul trecut, Instagram a început să-şi avertizeze utilizatorii care lasă comentarii sau postări ce îndeamnă la ură. În ambele cazuri, Facebook doar avertizează utilizatorul, lasând la discreţia acestuia decizia de a publica sau nu mesajul respectiv.

 

 

 

 

 

sursa: www.profit.ro