Companiile care realizează aplicaţii de mobil au găsit metode prin care să „păcălească” atât Android, cât şi iOS, astfel încât să îi urmărească pe utilizatori chiar şi după ce au fost dezinstalate.

 

Potrivit Bloomberg, tot mai multe companii care produc aplicaţii de mobil au găsit soluţii prin care să descopere ce utilizatori au instalat anumite aplicaţii iar apoi să-i bombardeze cu reclame prin care le sugerează să şi le reinstaleze. Adjust, AppsFlyer, MoEngage, Localytics şi CleverTap ar fi printre producătorii de spftware care oferă astfel de „trackere de dezinstalare”, care practic îi urmăresc pe utilizatorii unei aplicaţii şi după ce aceştia au renunţat la ea şi au dezinstalat-o.

 

Tehnologia, care „păcăleşte” atât iOS, cât şi Android, se bazează pe notificările primite de utilizatori de la aplicaţii, trimiţând notificări „silenţioase” – pe care utilizatorii nu le văd, dar la care device-urile lor trimit feed-back. Mai precis, posesorul aplicaţiei care a trimis notificarea silenţioasă află dacă utilizatorul mai are aplicaţia instalată – datr şi alte detalii asociate cu codul unic al utilizatorului respectiv.

 

Acest procedeu încalcă regulile Apple şi Google, spun specialiştii consultaţi de Bloomberg. Cele două companiie care produc sistemele de operare nu şi-au precizat momentat poziţia în acest sens, dar, potrivit experţilor, e foarte probabil să ia măsuri împotriva folosirii în acest fel a notificărilor „silenţioas”

 

 

 

 

Sursa: www.stirileprotv.ro