Producătorii auto japonezi, între care Toyota, privesc dincolo de tendinţele industriei care dezvoltă vehicule autonome şi îşi îndreaptă atenţia către fabricarea de roboţi care să ajute vârstnicii să îşi păstreze mobilitatea, într-o societate cu ritm rapid de îmbătrânire, relatează Reuters.
Schimbarea democrafică din Japonia plasează constructorii auto într-o situaţie unică. Pe lângă problemele asociate reducerii populaţiei, precum deficitul de forţă de muncă şi presiunile asupra fondurilor de pensii, în Japonia are loc şi o scădere a cererii pentru automobile
Toyota, al doilea mare producător auto din lume, a făcut în această săptămână primul pas în comercializarea de roboţi pentru reabilitarea oamenilor, lansând un serviciu de închiriere pentru un sistem de asistenţă a mersului, care ajută pacienţii să înveţe din nou să meargă după ce au suferit accidente cerebrale sau alte afecţiuni.
Sistemul Toyota urmează lansării de către Honda Motor a unor ”picioare robotice”, în 2015, bazat pe o tehnologie dezvoltată pentru robotul dansator ASIMO.
”Dacă este o soluţie prin care putem ajuta vârstincii să îşi păstreze mobilitatea după ce nu mai pot şofa, trebuie să ne uităm dincolo de maşini şi să evoluăm într-un producător de roboţi”, a declarat Toshiyuki Isobe, director general al Centrului pentru Cercetări de Frontieră al Toyota.
El a spus reporterilor că producţia de masă a roboţilor ar fi un pas natural pentru compania care a evoluat dintr-un producător de războaie de ţesut, înfiinţat în 1905, într-un constructor de automobile a cărui misiune este ”fabricarea de produse practice”.
”Fie că sunt roboţi sau maşini, dacă este nevoie să producem roboţi în masă, o vom face cu plăcere”, a spus Isobe.
Japonia îmbătrâneşte mai rapid ca restul lumii, număril persoanelor cu vârste de cel puţin 65 de ani reprezentând 26,7% din populaţie în 2015, faţă de o medie globală de circa 8,5%.
Drept rezultat, cererea pentru serviciile de îngrijire a bătrânilor a crescut, iar scăderea populaţiei active înseamnă că mai puţini adulţi sunt disponibili să aibă grijă de ei.
La nivel mondial, vânzările de roboţi pentru asistenţa bătrânilor şi a persoanelor cu dizabilităţi vor totaliza în jur de 37.500 de unităţi în 2016-2019, urmând să crească substanţial în următorii 20 de ani, potrivit Federaţiei Internaţionale a Roboticii.
În acelaşi timp, vânzările de automobile din Japonia au scăzut cu 8,5% în perioada 2013-2016, pentru că şoferii bătrâni nu mai cumpără maşini, în timp ce tinerii sunt mai puţin interesaţi să fie proprietari de vehicule.
La majoritare producătorilor auto importanţi, Toyota concurează intens pentru dezvoltarea de vehicule autonome, alocând 1 miliard de dolari unui centru de robotică şi inteligenţă artificială.
Isobe a recunoscut că Toyota a avut nevoie de mai mult timp să dezvolte roboţi decât automobile autonome, pentru că aceştia au scos compania din zona sa de confort. În consecinţă, Toyota a avut nevoie de 10 ani să aducă pe piaţă un sistem pentru mersul asistat.
Producătorii auto japonezi construiesc roboţi pentru a ajuta vârstnicii să îşi păstreze mobilitatea
16 aprilie 2017
- citeşte totul despre:
- japonezi,
- toyota,
- producatori,
- vehicule,
- roboti,
- mobilitate



Din aceeaşi categorie:
Tehnologii autonome: evoluţii în sistemele de pilot automat şi vehicule autonome
(13 februarie 2024)
90 vizualizări
Conexiunile wireless cu viteze 5G, o tehnologie a prezentului
(2 iulie 2014)
66 vizualizări
Tarifele de roaming în UE dispar din 15 iunie 2017
(24 ianuarie 2017)
590 vizualizări
Cum trebuia să arate Samsung Galaxy S8. Cele mai inovative dotări au lipsit din versiunea lansată pe piaţă
(26 iunie 2017)
150 vizualizări
Primele piese ale laserului de la Măgurele au sosit în România
(30 august 2016)
65 vizualizări
Cel mai mare distrugător american are semnătura radar a unui vas de pescuit
(8 decembrie 2015)
457 vizualizări
Pokemon Go, o tâmpenie care va poate crea mari probleme
(14 iulie 2016)
624 vizualizări
Români, atenţie la WhatsApp! SRI a transmis un mesaj edificator
(16 aprilie 2019)
2955 vizualizări
CERT-RO: O nouă campanie de phishing vizează utilizatorii serviciilor Apple, care folosesc un iCloud
(23 mai 2017)
195 vizualizări
O nouă scurgere de date de pe Facebook include datele personale a sute de milioane de utilizatori
(5 septembrie 2019)
90 vizualizări
Gata cu cerşitul de „Like-uri”. Facebook schimbă regulile
(12 aprilie 2014)
133 vizualizări
Vânzările de casete audio au crescut în 2016
(25 ianuarie 2017)
341 vizualizări
Imprimate 3D, de la Hewlett Packard
(25 octombrie 2013)
96 vizualizări
Imprimanta 3D care costa mai putin decat un iPhone
(10 aprilie 2014)
65 vizualizări
Facebook a lansat Marketplace în România. Cum funcţionează
(12 noiembrie 2017)
1334 vizualizări
Premieră: România găzduieşte un turneu “Major” de Counter-Strike
(1 septembrie 2015)
49 vizualizări
Google a fost dată în judecată pentru că ar urmări ilegal mişcările a milioane de utilizatori de telefoane
(21 august 2018)
50 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole