Microsoft a fost chemată în instanţă în cadrul unui proces intentat de mai mulţi utilizatori, care vizează modul în care a fost realizat upgrade-ul la Windows 10, precum şi efectele acestuia.

La aproape doi ani de la lansarea lui Windows 10, Microsoft încă este chemată în justiţie pentru procesul de upgrade care, pentru mulţi utilizatori, a adus numeroase probleme.

Cel mai nou proces a fost intentat în statul american Illinois, acolo unde mai mulţi utilizatori au pus bazele unui proces în care Microsoft este chemată să răspundă pentru pagubele produse de upgrade-ul la Windows 10.

În acuzaţia citată în tribunal de către avocaţii reclamanţilor se arată că Microsoft nu a proiectat cu suficientă grijă procesul de upgrade la Windows 10, lansând sistemul de operare înainte de a fi suficient de pregătit pentru publicul larg. Ca urmare, se arată în continuare, compania este responsabilă pentru datele pierdute şi componentele afectate în procesul de upgrade.

Punctual, Stephanie Watson, acuzatorul principal, susţine că a fost forţat să cumpere un calculator nou după ce Windows 10 a fost instalat fără acordul său. Un alt utilizator constituit parte vătămată s-a plâns că unele aplicaţii nu au mai funcţionat după trecerea la Windows 10.

Microsoft este acuzată, în acelaşi proces, de actualizarea forţată la care au fost supuşi o parte a utilizatorilor. Este dat ca exemplu cazul în care butonul “X”, care trebuia să închidă fereastra, a fost modificat special pentru a nu-şi realiza funcţia, lipsind utilizatorul de opţiunea refuzului actualizării.

Răspunsul oficial al celor de Microsoft este unul clasic de PR, în care se arată că utilizatorii nemulţumiţi de “cel mai sigur şi mai productiv Windows de până acum” aveau suficiente mijloace de a reveni la versiunea anterioară.

Peste 100 de persoane s-au constituit parte vătămată în acest proces, iar daunele cerute depăşesc 5 milioane de dolari.